-

Jacek-Jarecki

Rząd się zużył

Rzec szczerze muszę... No dobra, nie będę się wygłupiał, bo jeszcze ktoś po starodawnemu tylko na głos potrafi czytać i sobie język połamie. Nie wiem czy wiecie, ale nawet tak wydawałoby się oczywista rzecz jak czytanie bez otwierania gęby też musiało zostać wynalezione. Święty Augustyn był chyba pierwszą znaną postacią, która to potrafiła i praktykowała, czym budził podziw i zdumienie. Niezły gwar musiał panować w tych starożytnych bibliotekach nad zwojami. Aż szkoda, że ja nie o tym, tylko o rządzie pod przywództwem pana Morawieckiego, który zaczyna tonąć w ględzeniu, zapowiedziach i niekonsekwencjach. Jasne, że ma swoje zasługi i nie mam zamiaru ich tu podważać. Jasne też, że działa w tak trudnych warunkach, że kilka lat temu trudno było sobie wyobrazić podobne, ale jednocześnie są to czasy, które stwarzają jedyną w swoim rodzaju okazję na podniesienie Polski.  

A co mamy? Mamy patriotyczną retorykę, gadanie o suwerenności, a tak naprawdę jest to tylko lawirowanie pomiędzy oczekiwaniami własnych wyborców, a dalszym wyzbywaniem się resztek suwerenności. Można ględzić o wetach, twardości w polskich sprawach, a potem wysyła się ministerialnego kundelka, żeby gdzie trzeba podkulił ogonek. Takie może i są zasady gry politycznej, ale nie wtedy, gdy nasi wrogowie są do tego stopnia beznadziejni. Kacap właśnie się obnażył, a Szkop wcale nie lepszy, za nic mając niemieckie społeczeństwo, sam sobie założył podwójnego nelsona i charczy. Na Kacapa pokrzykujemy zza pleców Ukraińców, ale przed Szkopem, wiadomo, pełna kultura, bo potęga.

Tak nam wmówiono i nawet przeciwnicy ulegania we wszystkim Niemcom święcie w to wierzą. A ta cała potęga opiera się właśnie na wierze. Ach, jaki przemysł niemiecki jest wspaniały, ale przecież widać, że w energochłonnych dziedzinach, że rozlokowany po świecie, że w tradycyjnych, wcale nie najnowocześniejszych gałęziach, że spóźniony informatycznie. Ludzie rządzący Niemcami po prostu muszą "uciekać do przodu" a do tego są konieczne rozlokowane blisko państwa o statusie na poły niewolniczym i stąd ta cała presja, by nasze, pozostające tymczasem szczęśliwie w opozycji zdradzieckie potworki powróciły do władzy. 

Zbroimy się, to świetnie! Dywersyfikujemy dostawców uzbrojenia, jeszcze lepiej! Idziemy w tym względzie w kierunku Azji, po prostu wspaniale. Ale broń jest po to, żeby ją użyć w stosownej chwili, a przedtem, żeby nas i naszego potencjału się bano. Nikt przytomny nie będzie bał się kogoś, kto we wszystkim ulega. No, proszę... 

Europa, w sumie mało znaczący fragment świata, żaden tam jego pępek czy mózg, jest na zakręcie. Jesteśmy przyzwyczajeni do status quo, do Europy, gdzie obowiązuje stare rozdanie, gdzie Polska jest trochę większą Mołdawią i tyle naszego. Takie myślenie musi iść do lamusa. Nie tylko na rynku wewnętrznym. Przecież nawet nasi wrogowie lepiej myślą o nas, niż my sami. Nie lekceważą, tylko atakują w sposób, na jaki ich stać w tej chwili. 

W tym sensie rząd się zużył, ponieważ nie jest w stanie udzielić na arenie międzynarodowej stosownej odpowiedzi, a takiej można udzielić tylko poprzez działanie, a potem można łaskawie poczekać na reakcję. Rząd non stop bity po głowie i sądzący, że nie ma życia poza Unią Europejską będzie tkwił w tym uwikłaniu z powodów politycznych, bo Polacy nigdy by się nie zgodzili, bo Polacy lubią być traktowani jak ludzie drugiej kategorii i tak dalej. Potem będziemy patrzeć jeden na drugiego i główkować jak niegdyś nasi przodkowie, gdzie się podziała ta nasza Polska? I do tego w momencie, gdy miała szansę stać się znowu Rzeczpospolitą. Potrzeba tylko niezbędnej w takich chwilach odwagi. Niczego, tym razem, więcej. Dosłownie niczego.



tagi: polityka 

Jacek-Jarecki
31 lipca 2022 09:23
73     4612    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @Jacek-Jarecki
31 lipca 2022 09:28

To znaczy co powinien zrobić rząd?

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski 31 lipca 2022 09:28
31 lipca 2022 10:05

Wiem, ale odpowiem, jak mnie spyta rząd. Inaczej byłoby to błąd. :) Nie chodzi o żadną tam głupią praworządność czy inne durne wymysły. 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Jacek-Jarecki 31 lipca 2022 10:05
31 lipca 2022 10:07

No cóż szanse, że przyjdzie tu rząd są nikłe...

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski 31 lipca 2022 10:07
31 lipca 2022 10:16

Nie musi. Sami już to wiedzą. 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Jacek-Jarecki
31 lipca 2022 10:21

No nie wiem. Może się mylę ale uważam, że nasz rząd jest właśnie prowokowany do wymachiwania szabelką i odkrycia kart, kiedy czas gra na jego korzyść.

Według mnie najlepszy czas, aby pokazać swoją asertywność w sposób otwarty będzie późna jesień i potem, kiedy w Europie będzie i zimno i ciemno.

Kto za wczasu w pokera odkrywa karty ten przegrywa. To stara prawda, która sprawdza się też w polityce.

P.S. A swoją drogą, dlaczego nikt nie zauważa tutaj w SN, że nie tyle chodzi o zbrojenie w tym kontrakcie (to też), ile o potężny i dający dalekosiężne skutki transfer technologii. Jeśli opanujemy produkcję czołgów koreańskich i wdrożymy je do naszych sił zbrojny, osiągniemy skokowy rozwój naszych możliwości w szeroko pojętym przemyśle.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 31 lipca 2022 10:21
31 lipca 2022 10:30

Bo wszyscy chcą sukcesu teraz i żeby cukier wrócił na półki, już się niecierpliwią tym oczekiwaniem, a poza tym ktoś powinien wreszcie wyjaśnić dlaczego Wojciech Pijanowski odszedł z teleturnieju Koło fortuny

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @mniszysko 31 lipca 2022 10:21
31 lipca 2022 10:52

Do jesieni dziwnie blisko. 

Tyle tylko, że na to, o co mi chodzi, czekamy, aż to zrobią Niemcy. Przekombinowanie. A to wymachiwanie szabelką, to właśnie uskuteczniamy. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski 31 lipca 2022 10:30
31 lipca 2022 10:53

Pijanowski odszedł z Koła fortuny, bo mu się w głowie zakręciło.

zaloguj się by móc komentować


Brasil @Jacek-Jarecki
31 lipca 2022 11:07

Ten rząd przenosi nas z prędkością światła w inne wymiary polityki, panu tylko się wydaje się że stoimy w miejscu. Przemówienie prezydenta Dudy w Kijowie, programy zbrojeniowe, energetyka itd.  Wszystko jest jasne

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Jacek-Jarecki 31 lipca 2022 10:52
31 lipca 2022 11:32

Znowu ... no nie wiem, czy aż tak. My raczej działamy po cichu.

Jeśli pan obserwuje dyskusję wokół koreańskich zakupów, to wie pan, że niektórzy się ekscytują, że rząd chce uśmiercić produkcję armatohaubicy Krab. A to nie jest tak. Krab jest skażony polityczną słabością jaką są licencje. Oprócz licencji koreańskiej i angielskiej Krab obarczony jest licencją niemiecką. Rząd chce przenieść naszą zdolność nabytą w tej produkcji na koreańską haubicę, bo Seul daje nam dużą wolność w licencji.

Jeśli uda się operacja transferu technologii koreańskiej przestaniemy być li tylko zapleczem dla niemieckiej gospodarki, co nie znaczy, że nie można dla Niemiec produkować, ale nie będziemy u nich uwieszeni. Nabędziemy zdolność konkurencyjną w przemyśle ciężkim. No więc, to nie jest tak, że jesteśmy ulegli. Ale to też nie oznacza, że musimy podskakiwać i mierzyć, kto dalej z panów itd. ...

Niemcy już się obudzili z ręką w nocniku, bo teraz proponują nam wspólny zakup najnowocześniejszych ichnich czołgów. Dziś niedziela a poza tym stan duchowny zobowiązuje, więc powstrzymam się od brzydkich epitetów.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Jacek-Jarecki
31 lipca 2022 11:49

PIS lawiruje i jest to niestety jedynie możliwa strategia w sytuacji konfrontacji z rosyjską agenturą w niemieckim rządzie i agenturą powsadzaną na stołki unijne, TSUE itp itd. Czy lawiruje dobrze to inny temat. Bez zmian politycznych w drodze wyborów w Niemczech( i nie tylko )  to się nie zmieni. Czas działa na naszą korzyść a wzrost poziomu bezczelnej agresji politycznej wobec Polski na to wskazuje. Rosja gra na wypchnięcie nas z Unii bo to da możliwość pełnej destabilizacji  u nas i na Ukrainie.  Korea powoli instaluje się przemysłowo u nas nie tylko w przemyśle zbrojeniowym ( komponenty elektroniczne i akumulatory ) bo gra idzie o to także gdzie ulokuje się produkcja wycofana z Chin. Zasoby pracownicze są u nas i na Ukrainie.  Niemcy o tym wiedzą ale też trzeba pamiętać ,że Polska to 3-4 partner Niemiec w ich globalnym eksporcie ( i imporcie ). Jeżeli zamówienia z Niemiec padną to będzie także pożywka dla destabilizacji u nas ( bezrobocie ). Gra ma wysoką stawkę a nasza opozycja jest tragicznie głupia, nabita agenturą  jak wielkanocne ciasto rodzynkami. 

(...) Europa, w sumie mało znaczący fragment świata (...)

Gdyby tak było to by nie było wojny na Ukrainie. 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @peter15k 31 lipca 2022 11:49
31 lipca 2022 12:00

https://www.youtube.com/watch?v=EMqqbpjGTGk Oni to już dawno wiedzą.

Profesorzy Legutko, Nowak, Krasnodębski nawet były min Waszczykowski wszyscy zmienili ton wypowiedzi. To jest orkiestra trzeba się wsłuchać. Rząd postępuje roztropnie Koreański klin technologiczny przy wsparciu USA podzieli kontynent na nowo ale tym razem my będziemy po właściwej stronie.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @mniszysko 31 lipca 2022 10:21
31 lipca 2022 12:21

"A swoją drogą, dlaczego nikt nie zauważa tutaj w SN, że nie tyle chodzi o zbrojenie w tym kontrakcie (to też), ile o potężny i dający dalekosiężne skutki transfer technologii. Jeśli opanujemy produkcję czołgów koreańskich i wdrożymy je do naszych sił zbrojny, osiągniemy skokowy rozwój naszych możliwości w szeroko pojętym przemyśle."

To jest ciekawe, że na portalach poświęconych militariom nawet PiS-sceptycy w większości widzą i doceniają właśnie transfer technologii jakiego nie dostalibyśmy od USA, a już na pewno nie z Europy. To będzie przełom.

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @mniszysko 31 lipca 2022 11:32
31 lipca 2022 12:21

Jasne, co do Krabów. Trzeba tu dodać, że koreańczycy po prostu robią 24h na dobę. Dosłownie tak jest przy zbrojeniówce i nie dotyczy to tylko robotników. Niemcy siedzą na przemyśle ciężkim, ale jakby tego nie zauważyli, co zabawne. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @kskiba19 31 lipca 2022 12:21
31 lipca 2022 12:23

Ale pełno wszędzie ekspertów & analityków z wykrzywionymi na to gębami, bo w latach 80 kupili koreański magnetowid i im taśmę wkręcał. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @przemsa 31 lipca 2022 11:55
31 lipca 2022 12:25

Rozumowanie w swej istocie niesłuszne, bo właśnie w ten sposób znajdziemy się w peowskim szambie. Wyzbycie się suwerenności w znacznym zakresie, co już się przecież dokonało, a wyzbycie się niepodległości to dwie różne sprawy, a to nam, z takim gadaniem, właśnie i całkiem poważnie grozi. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @peter15k 31 lipca 2022 11:49
31 lipca 2022 12:29

Prowadzi to do wniosku, że należy oddać wszystko co mamy Niemcom, w trosce o to by nie padły. Otóż Niemcy padną i do tego też należy się przyzwyczajać. Może leżąc wyzwolą się od politycznej władzy Prusaków? Czy to w ogóle musi być nasze zmartwienie?

zaloguj się by móc komentować

Brasil @przemsa 31 lipca 2022 11:55
31 lipca 2022 12:30

Bo oni by już  by kokardy przyowdzewać chcieli i o Francuskim desancie w Elblągu wieści posyłać . Chwała szkole nawigatorów że uczy chłodnego patrzenia na politykę, Korwin-Milewskiego poczytać to sie afektunków odechce. Jak się nam raz na 300 lat normalne rządy zdarzyć mogą to Bogu dziękować, a nie mącić.

Nerwa mnie na tych wszystkich defetystów bierze.

A tego Naimskiego to super że odwołali, bo Obajtek ma racje.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @mniszysko 31 lipca 2022 11:32
31 lipca 2022 13:01

Tak. Z tymi koreańskim sprzętem wojskowym, to jest najlepszy przykład. Oczywiście okrutnie skomplikowany. Dużo audycji trzeba było wysłuchać na youtubie, aby w ogóle zorientować się, o co chodzi. Najpierw były heheszki, że koreański samolot, to samolot do walki co najwyżej z partyzantką, a czołg jest do bani, bo ma za słabe to i śmo. Na końcu okazuje się, że to tak naprawdę wejście amerykańskiej technologii zbrojeniowej via Korea. I że jest to ogromna szansa na takie rozhulanie przynajmniej części gospodarki, jakiego doświadczyła Korea właśnie.

Ostatecznie potwierdzili to Niemcy proponując wspólne zamówienia ich Leoparda, byle tylko nie dać wypchnąć się całkiem z naszego rynku. Jakaś taka dziwaczna konstrukcja - wspólne zamówienie.Tutaj nawet duży rabat by nie pomógł, bo sam czołg nic nie znaczy.

Niemcy strasznie dużo tracą na wiarygodności jak dostawca sprzętu wojskowego i całej reszty z tym sprzętem związanej. Ich zachowanie wobec wojny na Ukrainie, ośmieszyło ich bardziej niż gdyby ktoś na wizji ściągnął Scholtzowi gacie.

Najprzykrzejsze mi się w tym wszystkim wydaje, że oni chcą tu wszystko dostać po taniości. To jest tak żałosne jak kubek Zychowicza. Taki najtańszy reklamowy kubek tylko zamiast reklamy szmateksu nadrukowany czołg Leopard. Najprzykrzejsze, bo znaczy że taką taniochą oni do tej pory posługiwali się skutecznie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @kskiba19 31 lipca 2022 12:21
31 lipca 2022 13:03

Transfer technologii spoza Europy oznacza, że ta druga organizacja (bo ta pierwsza stworzyła UE i jak widać skutecznie nią sie oiskyguje w swouch planach) zrobi z nas zaawansowane zaplecze zbrojeniowe w BEZPOŚREDNIEJ bliskości "złotego trójkąta". A to oznacza, że wojna się dopiero rozkręca. Nasz kraj jest idealny dla tej drugiej organizacji, bo formalnie należy do struktur tej pierwszej organizacji i nie można go tak ot sobie zdewastować (musi być jakieś grube uzasadnienie - i tego ten rząd właśnie unika...nie daje żadnego uzasadnienia...w tym mueści się również słynne "nie będę umierał za wymiar sprawiedliwości").

Dlatego też rzad ten nie tylko się nie zużył, ale ma przed sobą wiele wiele lat...to dopiero początek. Oczywiście ta pierwsza organuzacha chciałaby tego zużycia i robi wszystko, aby takie wrażenie u ludzi zasiać. Ale ta druga nie pozwoli na to. Tak jak nie pozwoliła na zajecie połowy Ukrainy. To stawką jest uzyskanie przewagi w globalnej dystrybucji, a do tego potrzebna jest stabilizacja polityczna na opanowanym terenie. Politycznie bedzie wiało nudą, no ale chyba każdemu normalnemu człowiekowi marzy się właśnie taka nuda. W końcu będzie mógł skupić sie na swoich prywatnych sprawach i problemach. A że ci "jutuberzy" polityczno-publicystyczni stracą oglądalność, to cóż w tym złego?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 31 lipca 2022 13:03
31 lipca 2022 13:05

Nie "oiskyguje" tylko "posługuje"..

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Jacek-Jarecki 31 lipca 2022 12:29
31 lipca 2022 13:12

(...) Prowadzi to do wniosku, że należy oddać wszystko co mamy Niemcom, w trosce o to by nie padły.(...)

Podpuszczanie Polaków do "reakcji emocjonalnych" ma długą i krwawą historię.  Finalnymi beneficjentami tego podpuszczania jak uczy historia byli zawsze inni. Odbudowanie strat ludzkich trwa potem przez pokolenia często z mizernym skutkiem.  Ze stratami intelektualnymi II wojny borykamy się do dziś.  Wszystkie propozycje radykalne  mają zazwyczaj obcą proweniencję. My mamy z Niemcami konkurować a są przykłady, że można i to skutecznie. Przykładowo jeżeli chcemy się pozbyć niemieckich sieci handlowych to zbudujmy własne. Niestety to wymaga dziesiątek lat doświadczenia i perfekcyjnej logistyki. W tej konkurencji wykuwa się dopiero siła państwa a nie w pyskowaniu w sejmie.  Czas się wreszcie nauczyć grać w szachy. Niestety nasza opozycja ma poziom intelektualny Jachiry albo jest uwiązana pensją z niemieckich fundacji. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @peter15k 31 lipca 2022 13:12
31 lipca 2022 13:25

Jedyną emocją jaką tu widzę to strach. Nie darmo tresują i tresują takie narody jak nasz. Jeszcze tylko nazwać to realizmem, powołać nowych nic nie znaczących świętych i już jesteśmy w domu. Może i nie swoim, ale w domu. 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @kskiba19 31 lipca 2022 12:21
31 lipca 2022 14:08

Rosja zapowiada produkcję własnego mikroprocesora. Ma być największy na świecie...

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @kamiuszek 31 lipca 2022 13:01
31 lipca 2022 14:30

Jest dokładnie tak jak pan pisze.

Najlepszym przykładem jest właśnie FA-50. Heheszki z tego samolotu są stąd, że nie rozumie się, że dziś w czasie wojny samoloty nie działają same ale w pewnym otoczeniu. FA-50 pomyślany jako samolot wsparcia dla F-16 jest bardzo dobrym pomysłem. Zresztą Polska finalnie nie otrzyma aktualnego FA-50 tylko samolot zmodernizowany w wariancie block20, który ma przyjąć marketingową nazwę FA-50PL. Ale nie o tym chciałem stukać.

O tym, jak poważny jest ten transfer i jak głęboko w to zaangażowane jest USA świadczy fakt, że plus minus na miesiąc przed podpisaniem umowy, a po wizycie ministra Błaszczaka w Korei, Lockheed Martin producent F-16 i F-35 podpisuje umowę z koreańskim przemysłem lotniczym (KAI) w celu transferu niektórych technologii do FA-50, aby móc dalej modernizować samolot. Najważniejsze będzie wyposażenie FA-50 w bardzo nowoczesny radar typu AESA.

To na ten samolot ministrer Błaszczak podpisał umowę. Nie chcę się tutaj rozpisywać. Ale za kupnem tego samolotu stoi bardzo jasna wizja polskich sił lotniczy w wielodomenowym polu walki.

Główna moja teza, do której tak nieudolnie zmierzam jest następująca. Cały ten transfer technologii z USA via Korea może nie tylko nas uniezależnić od Niemiec ale i stanowi konkurencję oraz alternatywę wobec Jedwabnego Szlaku.

Nie wiem, czy to przypadek. Ale po podpisaniu tej umowy, prezydent Chin znalazł numer telefonu do Polski i rozmawiał z naszym prezydentem, itd., itp., etc...

 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @mniszysko 31 lipca 2022 14:30
31 lipca 2022 15:37

Takim samym przypadkiem było, że nagle premier Izraela zapragnął ocieplać stosunki z Polską. A Bartosiak zaczyna coraz bardziej histeryzować, jakby go odcięło od, za przeproszeniem, podstawy operacyjnej. I jeśli jest przedstawicielem handlowym, to na pewno nie Korei. Wydaje mi się, że zaufanie można mieć tylko do tych kanałów, w których oficjalnie wystąpił ppłk Krzysztof Płatek jako przedstawiciel Agencji Uzbrojenia. 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @mniszysko 31 lipca 2022 14:30
31 lipca 2022 15:37

Produkcja w Polsce odetnie niemiecki i francuski przemysł od zamówień. Litwini, Ukraińcy poczuli na plecach dreszcz przyjazni niemicko-francuskiej. Cynizm po masakrach w Buczy uświadomił wszystkim że żartów nie ma i jak wejdzie ruski to koniec. Polskie działanie na tym tle jest wiarygodne, o jakim tchórzostwie tu się mówi. Niech dopłynie co ma dopłynąć i doleci co ma dolecieć podopinać projekty i czekać na dzień rozprawy z agenturą. Wszystko ma swój czas i miejsce, Dziękuję Bogu za ten rząd i prezydenta. 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @kamiuszek 31 lipca 2022 15:37
31 lipca 2022 15:49

Z satysfakcją stwierdzam iż szkoła nawigatorów nigdy nie uległa osobliwym dewiacjom tego pana, został zdemaskowany zanim ci wszyscy youtuberzy w rodzaju Wojczala czy oszalałego Napieralskiego zabrali głos. Braku chęci samokształcenia i gnuśności pewnych środowisk zawdzięczamy dwuletnią jazdę tych osobników.Pandemicznych dewiantów i oszołomów na przesmyku ....

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 31 lipca 2022 13:12
31 lipca 2022 15:56

Koncowka  komentarza  doskonala,  ale...

...  w  dzisiejszej  rzeczywistosci  malo  realna  !!!

Nie  tak  dawno  ta  obecna  zgraja  pobudowala  ,,polska,,  siec  DINO  za  NIEMIECKIE  FUNDUSZE...  tak  po  prawdzie  to  najgorszy  SYF  sieciowy  i  tyle.  Zeby  stalo  sie  tak  jak  Pan  napisal  to  -  prawdopodobnie  -  musi  nastapic  taki  PRZEWROT  jak  w  Iraku...

...  bo  ,,nasza  wadzunia,,  zbyt  SKORUMPOWANA  jest  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Jacek-Jarecki 31 lipca 2022 13:25
31 lipca 2022 15:58

Tak...

...  strach  przed  utrata  koryta  jest  PRZEMOZEBNY  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Brasil 31 lipca 2022 15:37
31 lipca 2022 16:11

Tak,  tak,...

...  wszystko  ma  swoj  czas  i  miejsce,...  tu  smerf  Blaszczak  tak  sie  stara,...  a  w  miedzyczasie  mozna  kroic  caly  narod  ILE  WLEZIE  i  wciskac  ciemnote  jaka  tylko  mozna,...

...  no  bo,  co  ONI  bidule  mogo...  ONI  mogo  tylko  czekac  ,,na  okazje,,  jak  ta  dzisiejsza  na  Ukrainie  !!!

 

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Jacek-Jarecki
31 lipca 2022 16:31

Na wieczór, żeby było nam przyjemnie trawić wieści o "zużyciu" rządu, taki news z ostatniego tygodnia:

https://wgospodarce.pl/informacje/115117-ciecie-stali-pod-trzeci-gazowiec-we-flocie-pgnig

To też produkt z Korei. Trzeba wiedzieć, że na rynku gazowców jest panika. Ceny za te statki osiągają niebotyczne szczyty a kolejki po takie statki są długie i desperackie. Nie dotyczy to Polski, która wcześnie zamówiła sobie te tankowce i teraz będzie tylko odcinać kupony.

Góra stoi!

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko 31 lipca 2022 14:30
31 lipca 2022 16:33

Popieram stanowiska Ojca i chcę je rozszerzyć na inny, a istotny tutaj kierunek rozpoznawczy. Mianowicie o spojrzenie na organizację gospodarki jako takiej a nadal w kontekście pytania: czy ten [polski] rząd się zużył?

Otóż od długiego już czasu nikt nie wygłupia się brakiem szacunku dla oferty koreańskiej gospodarki; północno koreańskiej, rzecz jasna. Od kiedy jednak ta gospodarka aż tak ruszyła do przodu będąc wcześniej gospodarką małą i właściwie opartą tylko na tradycyjnym rolnictwie? Otóż ruszyła od pierwszej połowy lat 70-tych ub. wieku. A cóż się wtedy istotnego wydarzyło w organizacji koreańskiej gospodarki? Otóż wtedy powstały pierwsze czebole. Hyundai jest takim czebolem, Samsung, LG tak samo.

Nie będę tu przynudzał co to jest czebol. Każdy może sobie łatwo wyguglać na czym polega i co z tym miały wspólnego koreańskie rządy. Jaki jest zaś dzisiejszy efekt nadal trwającego oparcia koreańskiej organizacji gospodarki o te czebole, to każdy widzi. Ale łatwiej dostrzec potęgę handlową niż to co się pod nią kryje. Teraz jest jednak doskonała okazja, bo okazuje się, że koreańskie czebole są w stanie, prawie od ręki, wyprodukować dla Polski liczne czołgi, samoloty, itd., a dzisiejsze niemieckie przedsiebiorstwa jakoś nie potrafią. Albo te niemieckie łżą, że nie potrafią i wtedy tym bardziej należy Polskę uzbroić. Im dalej od Niemiec, tym lepiej. Wykonawcza zdolność koreańskich czeboli jest jednak poza wątpliwościami.

Jednak dzisiejsza okazja polega i na tym, że nawet ślepemu ujawnia się dzisiejsza technologiczna potęga koreańskiej gospodarki. Stąd zresztą jojczenia, do czego się taki, panie, koreański samolot/czołg/haubica nadawać może, itd. W istocie, ci jojczący eksploatują tutaj przebrzmiały stereotyp Azjaty brodzącego w błocie małego poletka ryżowego.

Wskazując na wytworzoną potęgę technologiczną Korei, łatwo zauważymy, iż właśnie w latach 70-tych ub. wieku, gdy powstawały pierwsze koreańskie czebole, rozpoczęła się w świecie nowa epoka rozwoju gospodarki oparta już o badania i rozwój i co do istoty trwa do dzisiaj. Coraz bardziej trwa, jeśli zrozumiemy, iż badania i rozwój to jest nazwa gospodarczego narzędzia o funkcji dźwigni, aby tylko jej znaleźć punkt podparcia. Otóż badania i rozwój są niemożliwe do skutecznego realizowania w gospodarce przeważnie składającej się z rozproszonych a relatywnie niewielkich firm.

A jak się przy tym przedstawia krytyka odbywającej się właśnie koncentracji gospodarczej przy Orlenie a także działań rządu interweniującego w gospodarkę? Tu właśnie dochodzimy do na razie brakującego spojrzenia w kontekście pytania, czy rząd się zużył? Nie jest wcale niemożliwym, że propaganda "zużycia się" jest tylko wrogim wciskaniem dziecka w brzuch.

 

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 31 lipca 2022 15:56
31 lipca 2022 16:43

To wszystko nie jest takie proste. Ja się wcale nie dziwię, że nie ma naszych sieci. Bo to nie jest łatwy biznes ( FMCG). Taki market Aldi Kaufland czy Auchan to ostatnie ogniwo tego systemu. Autonomiczne obiekty z własnym zasilaniem na wypadek braku prądu ( chłodnie i mroźnie ). Zanim towar tam trafi to działa cała logistyka międzynarodowa i transport. U nas działają gigantyczne obiekty- centra dystrybucyjne sterowane elektroniczne z wysokim składem , gdzie dokonuje się kompletacja towaru ( na palety pod konkretne zamówienie marketu) – zwykle to robią Ukraińcy a tam wysiadają kręgosłupy. Do tego trzeba dodać logistykę zwrotu towarów i utylizacji ( kto nie widział ten nie uwierzy ile idzie do spalarni ). Z kolei można rozdać biednym - były takie próby - bezdomni już z rana gromadzili się przed marketem, co dezorganizowało pracę obiektu. Do tego dochodzą takie zabawy jak przed sylwestrem ( cała przeciwpożarowa logistyka sprzedaży fajerwerków ) itp itd.  Teraz są tzw. banki żywności .  Dlatego u nas ( i nie tylko ) powstały struktury tylko do poziomu wstępnej organizacji sieci, które potem były sprzedawane tym wielkim. To nie tylko korupcja. 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @orjan 31 lipca 2022 16:33
31 lipca 2022 16:44

Lepiej żebyśmy nic nie dostawali od niemieckiego przemysłu wojennego, jeśli te rzeczy mają funkcjonować tak, jak na Ukrainie:

https://polskatimes.pl/wojna-na-ukrainie-niemiecka-bron-to-bubel-wedlug-prasy-panzerhaubitze-2000-wykazuja-objawy-zuzycia-juz-po-miesiacu/ar/c1-16534707

A nasze armatohaubice Kraby są już na Ukrainie od trzech miesięcy i pracują aż miło nie wykazując oznak "zużycia", eh!

P.S Dlatego ja się cieszę i z postępującej fuzji Orlenu i z rozrastającej się KGS i PGZ. Góra stoi!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 31 lipca 2022 16:33
31 lipca 2022 16:52

Oczywiście, że niemieckie kłamią. Korea - jako główny rywal - Japonii i Chin w tamtym regionie odcxuła boleśnie w 1998 "bratnią" pomoc *tzw. kryzys azjatycki). Wkręcenie w kryzys, a potem oferta: zlikwidujecie czebole to wam pomożemy (proszę zajrzeć do ówczesnych gazet - jeszcze są w bibliotekach, a ja to pamiętam z autopsji....cierpię na długą i dobrą pamięć). Oczywiscie pomoc miało przynieść USA (za pośrednictwem MFW).  Koreańczycy to dziwny naród. Zawzięli się i zostawili czebole. Trochę wyhamowali, ale jak widać organizacja konkurencyjna wobec USA im musiała pomóc w wyjsciu z pułapki. Przy okazji dostały też Tajwan i Singapur. Singapur ma ostro na pieńku z USA w branży usług finansowych, a Tajwan cały czas boryka się z podskórnym, ale widocznym konfliktem wewnetrznym na linii: Tajwańczycy-Chińcxycy (to taki kij na Tajwan, jeśli będzie się stawial...więc Tajwan siedzi cicho i kupuje broń od USA, że niby to dla obrony przed Chinami). 

Tak więc wojna na Ukrainie ujawnia kolejne powiązania pomiędzy państwami. Osoby fizyczne już się ujawniły. Jeszcze rok wojny i nie trzeba będzie robić żadnej lustracji, bo wszyscy będą wiedzielu kto z kim i dlaczego.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @mniszysko 31 lipca 2022 16:44
31 lipca 2022 16:57

Trzeba być niedorozwiniętym żeby w dostawy niemieckigo przemysłu dla Polski wierzyć, szkoła nawigatorów nr 7.

W zestawieniu z tym co mamy to nawet te porcelanowe pociski dla Chińskich krążowników wyadają się być dziecinną igraszką.

Plan jest idealny Abramsy plus produkcja Polski-Koreańskich czołgów. Pytanie do ekspertów czy istnieje kraj gdzie klasa polityczna nie kroi na boku ?

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @mniszysko 31 lipca 2022 16:44
31 lipca 2022 17:12

najlepsze jest to 100 pocisków dziennie jako duże obciążenie dla automatu ładującego, czyli człowiek jest wciąż lepszy od niemieckiego automatu ładującego

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko 31 lipca 2022 16:44
31 lipca 2022 17:20

Tak, jakbyśmy nieoczekiwanie dochodzili do owego Timeo Danaos ..., gdy - czy to bezpośrednio, czy w relacjach międzynarodowych, w tym unijnych - ostatnio wszystkie zachowania się niemieckiego rządu wobec Polski wprost pchają do rozpoznania ...

W każdym razie, bynajmniej nie do rozpoznania przyjaciela.

Jest to niezmiernie przykre, lecz czy zaskakujące?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Brasil 31 lipca 2022 16:57
31 lipca 2022 17:26

(...) Trzeba być niedorozwiniętym żeby w dostawy niemieckigo przemysłu dla Polski wierzyć (...)

Niemcy od wielu lat nie chcą hodować sobie konkurencji w Polsce wobec własnego przemysłu bo  zdają sobie sprawę ze słabości własnej kadry w innowacyjnych technologiach...

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 31 lipca 2022 16:43
31 lipca 2022 18:35

A  po  co  nam...

...  te  wszystkie  skomplikowane  centra  dystrybucji  ???   Czemu  i  komu  to  sluzy...  oprocz  Rotszylda  i  Gates`a  ???

Wbrew  pozorom  POWROT  DO  PRZESZLOSCI  wcale  nie  jest  tak  trudny  jak  sie  ,,wielkim  tego  sFiata,,  wydaje...  on  -  ten  powrot  -  ciagle  jest  mozliwy,  a  wrecz  NIEZBEDNY...

...  jest  to  droga  do  zlikwidowania  tej  calej  nadetej  i  napompowanej  BIURWOKRACJI,  czyli  systemowych  NIEROBOW  i  PASOZYTOW  !!!

 

zaloguj się by móc komentować


peter15k @Paris 31 lipca 2022 18:35
31 lipca 2022 19:00

(...) oprocz  Rotszylda  i  Gates`a (...)

Nie sądzę aby oni inwestowali w takie drobiazgi jak centra dystrybucyjne FMCG.  Raczej mogą zainwestować w Orlen z PGNIG. Ba nawet mogą dokonać jakiegoś sprytnego nieprzyjaznego przejęcia. Dlatego tak ważne są różne "bezpieczniki" wmontowane w takie duże firmy.  

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @przemsa 31 lipca 2022 18:17
31 lipca 2022 19:10

>>... jeżeli PiS straci władzę, będzie pozamiatane. <<

Nie ma sytuacji, że PiS ewentualnie straci władzę a dopiero wtedy rozejrzymy się, komu tę władzę powierzyć. PiS ewentualnie straci władzę na rzecz opozycyjnego konglomeratu. A ten jaki jest, każdy już powinien widzieć. W dodatku interesy i ambicje poszczególnych uczestników tego konglomeratu są tak rozbieżne i tak wzajemnie konfliktowe, że spełni się odwieczny cel Niemiec i Rosji, aby Polska nie rządem stała. W każdym razie, nie swoim rządem. W tym sensie będzie pozamiatane, że wymieciona precz zostanie suwerenność Polski. Już na amen! Rząd PiS jaki jest, taki jest, ale na pewno jest swój, polski i dla Polski.

Poza tym, jeśli wyłączyć powyborczy przewrót na wzór hitlerowskiego, to nie rozumiem, na jakiej podstawie milcząco zakłada się, że PiS przegra wybory aż w takim stopniu, że całkiem zniknie z polityki? Ewentualnie PiS może utracić samodzielną większość parlamentarną, ale nieprawdopodobne jest, aby utracił pozycję samodzielnie największego stronnictwa w Sejmie, czy w Senacie. Natomiast, po jej ewentualnym dojściu do władzy, z góry wiadoma jest konieczność i gotowość dzisiejszych uczestników opozycji do sprzeniewierzenia wszystkiego, co się tylko da, aby tylko ktoś obcy utrzymał poszczególnych tych uczestników u władzy. Przecież nadal silny i z uływem czasu coraz silniejszy PiS czekać będzie tymczasem w opozycji. Poszczególni koalicjanci opozycyjnej władzy współzawodniczyć więc będą każdy z każdym w przeniewierstwie na rzecz obcych i w na własną rzecz w rabunku Polaków. Polacy wcale więc nie zamienią siekierki na kijek, lecz na piasek w oczach i w kieszeniach.

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @przemsa 31 lipca 2022 18:15
31 lipca 2022 19:14

Mylisz się pan zasadniczo. O tym, czy łotry wrócą do władzy decyduje w tej chwili rząd. Tylko jego błędy czy zaniechania mogą sprawić, że zabraknie głosów i diabli wszystko wezmą. Nie znaczy to wcale, że należy ulegać szantażowi po swoje stronie, w sensie, że cicho, cicho, a będzie dobrze. Otóż może nie być ani dobrze, ani już w ogóle. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Jacek-Jarecki 31 lipca 2022 19:14
31 lipca 2022 19:26

No nie! Chyba z rozpędu zbyt mocno chlapnałeś. O tym, czy łotry wrócą do władzy wcale nie decyduje w tej chwili rząd. W tej chwili decyduje o tym podatność nas, Polaków na defetyzm.

Defetyzm nie potrzebuje realnych powodów. Wystarczy upadek zaufania. Ten zaś można wywołać byle czym, byle dysponować gebelsowskim warsztatem.

A tak już między nami, konkretnie cóż takiego PiS uczynił, aby zasługiwał na taką aż utratę zaufania, że raczej sami sobie gardło poderżniemy?

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Jacek-Jarecki 31 lipca 2022 19:14
31 lipca 2022 19:45

O Jezusicku Boris poszedł w odstawkę a ten Morawiecki dalej bruzdzi. Pajac Braun ma już monolog przygotowany i na ławkach pod blokiem będzie o czym gadać

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 31 lipca 2022 19:00
31 lipca 2022 19:49

Uwazam,  ze...

...  oni  jednak  inwestuja  w  takie  centra,...  a  centrum  dystrybucji  niemieckiego  lidl`a  -  np.  to  budowane  w  Passie,  30  km  od  Warszawy,  a  nawet  mniej  -  to  OLBRZYMI  MOLOCH  !!!

A  tzw.  ,,wrogie  przejecia,,  to  juz  jest  JAWNA  TARGOWICA,  dywersja,  sabotaz  i  KORUPCJA...  to  co  od  lat  robi  POpaprana  opozycja  z  tuskiem  na  czele.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Paris 31 lipca 2022 19:49
31 lipca 2022 19:56

Sieci handlowe to jest jawna bandyterka, kto handlował to wie. Kaucje bandyckie umowy partycypacją w kosztach i zero oslony prawnej. Ale co przyjedzie Tusk i będzie lepi 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Brasil 31 lipca 2022 19:56
31 lipca 2022 20:21

To  prawda,  ze...

...  sieci  handlowe  to  JAWNA  BANDYTERKA  !!!

Ale  co  do  tuska...

...  to  od  samego  poczatku,  ten  MALARZ  KOMINOWY  z  ,,3  zmiany,,  nie  byl  z  ,,mojej  bajki,,...  a  dzis  po  tylu  latach  to  go  zwyczajnie  NIE  MA,...

...  pardon,  ale  dyskusje  o  tym  ZDRAJCY  i  FOLKSDOJCZU  uwazam  za  kompletnie  BEZPRZEDMIOTOWA  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 31 lipca 2022 16:33
31 lipca 2022 20:43

rzecz jasna, południowokoreańskiej

zaloguj się by móc komentować

orjan @Jacek-Jarecki
31 lipca 2022 21:20

O rany!

Niech żyje spostrzegawczość. Twoja. A mnie jakiś Murphy pilnował, gdy zaznaczałem, o którą Koreę chodzi.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @stanislaw-orda 31 lipca 2022 20:43
31 lipca 2022 21:29

 

Mają i będą mieli problemy z tą mentalnością. Tamci jak odsapną po ucieczce, to zaczynają nawijać jak dawniej zryte mózgi. Pan wie jak to jest, komuna to wyrafinowana maszyneria, fajnie że pan jest. Zdrowia panie Stanislawie.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 31 lipca 2022 19:49
31 lipca 2022 21:38

Nie musi być zaraz targowica bo czasem intencje  na początku są poczciwe - ale warto pamiętać, że właścicielem "wszystkiego" są BlackRock i Vanguard, które mogą się ujawniać w różnych okolicznościach i nie bezpośrednio. Takie czasy.  W USA też toczy się wojna co widać w tamtejszym SN w sprawie aborcji. Frontów jest wiele a sytuacja jest dynamiczna. O Tusku to nie ma co nawet mówić ...początek lat 90 tych był u nas dość "specyficzny"... 

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 31 lipca 2022 21:38
31 lipca 2022 22:10

To  byla  jednak  TARGOWICA...

...  chociaz  oprocz  Jaruzela,  paru  komuchow   i  skaptowanych  ,,solidarnosciowcow,,  wiekszosc  narodu  nie  miala  pojecia  ,,co  jest  grane,,  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @orjan 31 lipca 2022 19:26
1 sierpnia 2022 07:23

Czy ja o PiS czy o rządzie? 

Gdyby opozycja dysponowała takim warsztatem już dawno zaufanie szorowałoby po dnie. Próbują przecież codziennie i codziennie są nieskuteczni. Choć są w opozycji, cały czas bronią swoich zasobów. To się udaje, bo ich fani są obojętni wobec rozumu. Nie i koniec.

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @przemsa 31 lipca 2022 19:24
1 sierpnia 2022 07:28

Głupstwa pan opowiadasz, głupstwa!

1. Gdyby decy7dowały media, PiS miałby 5% poparcia.

2. A gdzie znowu wyczytałeś, że ja j... PiS? Bardzo dziwne. Nic nie zmieniło przecież ani zastąpienie Szydło Morawieckim, ani rekonstrukcje obecnego rządu. 

 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @Jacek-Jarecki 31 lipca 2022 10:52
1 sierpnia 2022 12:12

Ale że chodzi o elektrownię atomową? Niemcy będą zmuszeni reaktywować swoje, więc i nam nie będą mogli utrudniać. Będą mogli, dlatego nie ma na co czekać.





 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Jacek-Jarecki 1 sierpnia 2022 07:23
1 sierpnia 2022 12:17

Masz rację. Na szczęście dla Polski, Polacy są dość odporni na chamską propagandę typu gebelsowskiego, jeśli tylko (i ci którzy) nie są obojętni wobec rozumu. Niestety, nie są porównywalnie odporni na sączony im defetyzm. To znaczy, zbyt szybko dają sobie wmawiać przegraną, czy niezdolność do wygranej. Tym szybciej, jeśli opadnie ich nastrój zmęczenia.

Nastrój zmęczenia, a nawet znudzenia rządzącymi jest obiektywną funkcją długości sprawowania każdej władzy. W tym sensie nie wymaga konkretnych przyczyn i choćby dlatego, można powiedzieć, co jakiś czas niegłupio jest zmienić rząd po prostu "dla higieny". Jednak przecież nie na taki rząd, który bez wątpienia okaże się gorszy pod każdym względem a w dodatku zdołał dla siebie wypracować szeroką społeczną i narodową tolerancję dla uprawniania zdrady polskich interesów i kupczenia suwerennością Polski.

W żadnym przypadku nie chcę przez powyższe powiedzieć, że według mnie PiS jest tzw. mniejszym złem, bo złem w ogóle nie jest. Ale chcę powiedzieć, że ktokolwiek inny spośród prących dziś do władzy w Polsce, to bez wątpienia nic dobrego.

 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @kamiuszek 31 lipca 2022 13:01
1 sierpnia 2022 12:20

Tam w tym zakupie sprzętu wojskowego z Korei Płd. jest jeden delikatny niuans, o którym jest cichutko. Jak pokazuje wojna na Ukrainie zdolności bojowe artylerii do precyzyjnych trafień mają dziś kluczowe znaczenie. Precyzja ale i dystans, odległość. "K 239 Chunmoo" to wyrzutnia podobna do Himars nad którą zastanawiają się polscy decydenci. My mamy zakupić Himars ale... jest pytanie jaka amunicję do tego Himarsa będziemy w stanie zakupić (otrzymać). A są trzy opcje: 75-85 km, 300 km, 600 km. Jak wiemy na Ukrainie z względów politycznych dostępna dla Ukraińców jest jedynie pierwsza opcja. Jakie nam, w przypadku zakupu systemów amerykańskich, zostaną udostępnione, to tego dziś nie wiemy. Nie wiemy również co oferują nam Koreańczycy. Niemniej w przypadku spolonizowana licencji koreańskich polska byłaby w stanie osiągnąć zdolności bojowe rzeczywistego odstraszania (300-600 km). Zarówno wielkość zamówień uzbrojenia w Korei jak i szybkość możliwej realizacji świadczy, jak dla mnie, o jednym. Ryzyko wystąpienia wojny, która obejmie również nas jest bardzo wysokie i bardzo poważnie brane pod uwagę. Myślę, że rząd tym zamówieniem z Korei jasno przedstawia sprawę i myślę, że raczej buduje tym samym zaufanie do siebie. Tak więc nie podzielam wątpliwości autora tekstu co do pozycji i możliwej słabości tego rządu. Myślę że jest o wiele lepiej niż mogło by być.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Jacek-Jarecki 31 lipca 2022 10:52
1 sierpnia 2022 13:35

a może to tylko scenografia? i inne umeblowanie jest szykowane? wiedza o tym co robi a czego nie robi rząd zczytywana z gazet nie jest podstwą do wyciąganie wniosków; dokumenty wewnętrzne resortów [MON, ...] mogą byc podstwa do intelktualnych rozważań nad celami i ich realizacją, inaczej wszystko to bajania 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Brasil 31 lipca 2022 16:57
1 sierpnia 2022 13:37

fabryka Izery to będzie koreańskie zaplecze mtoryzacyjne w tej częsci świata, etc

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @Paris 31 lipca 2022 15:56
1 sierpnia 2022 15:45

może i dla szanownej pani DINO to syf, ale ja nigdzie lepszego mięsa nie kupię, bo to jedyna sieć gdzie jest ŚWIEŻE!!! NIE FOLIOWANE MIĘSO więc proszę nie pisać  pisać KOCOPAŁÓW, co mogę udowodnić wysyłając pani konserwę czy też suszoną polędwicę mojego wyrobu

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 1 sierpnia 2022 13:35
1 sierpnia 2022 17:03

Dokladnie  tak...

...  miedzy  tym  co  pisza  i  pier**la  bez  sensu  w  kurwizji,  a  szara  rzeczywistoscia  jest  KOLOSALNA  ROZNICA,...

...  a  jak  przyjdzie  co  do  czego  to  i  tak  spieprza  przez  ,,zaleszczyki,,...  jak  juz  prawie  84  lata  temu  bylo...

...  i  NIE  BEDZIE  WINNEGO  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ParysvelParwowski 1 sierpnia 2022 15:45
1 sierpnia 2022 17:19

Przykro  mi,  ale

...  podtrzymuje  to  co  napisalam  wczoraj,  ze  DINO  to  SYF  !!!

W  moim  DINO  mieso  i  jego  wyroby  jest  takie  samo,  jak  np.  w  takim  INTERMARCHE,  wiec  tez  ,,swieze,,...  ale  z  dunskich  tuczarni  swin,...  a  polskiej  maki  czy  polskiego  cukru  to  NAWET  SIE  NIE  USWIADCZY  !!!

A  wedliny  -  prawie  wszystkie  -  sa  foliowane...  takze  POLSKIE  MIESO  i  POLSKIE  WYROBY  WYWOZONE  SA  W  SWIAT,  a  MY  jemy  w  wiekszosci  zagraniczny  CHLAM...  dotyczy  to  takze  owocow  i  warzyw,  z  Hiszpanii,  Maroka,  Egiptu,  Izraela  tudziez  innego  ,,honolulu,,  !!!

 

Stety,  ale  taka  jest  prawda,

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować