-

Jacek-Jarecki

Kryzys w branży szarlatanów

Wielu ludzi zgoła niepotrzebnie rozciągnęło swoje kompetencje także na wirusologię i dalejże odkrywczo produkować się w necie, że to czy tamto. Jedni, że zwykła grypa i zarazić się, to jakby istny raj. Drudzy znowuż, że zagłada świata. Trzeci idzie do sklepu żelaznego i potem rozpacza, że nie było bułek. Ci bardziej buntowniczy, gdy każą im myć łapska, to myją nogi, bo co im tam będzie jakiś rząd… Najbardziej dziwią się nogi, dotychczas rzadko zaszczycane takim obrzędem.

***

Czytam rozpaczliwe wywody, że czeka nas tragedia wyczynowego futbolu, że kluby zbankrutują, że obecny wspaniały stan spraw jest nie do utrzymania i tak dalej. Po prostu tak się dzieje w czasach kryzysu z bańkami spekulacyjnymi, a od dawna futbol nie jest niczym innym. Niech zdycha razem z całym tym reklamiarskim otoczeniem, a sport może wróci na właściwe mu miejsce. Wiem, że w czasie epidemii pisanie akurat o sporcie jest jakimś tam nadużyciem, ale to tylko przykład, bo takich baniek spekulacyjnych jest mnóstwo. Poczynając od ideologii służących tylko do zawracania ludziom głowy, a kończąc na bazarach i bazarkach próżności kreujących pseudoelity. Cały ten codzienny zgiełk, który organizował/kradł Wam podstępnie czas i emocje jakby przycichł. Pewnie na zapleczu trwa inwentura, ponieważ szykuje się drastyczna przecena wartości rzeczy w sumie bezwartościowych.

***
Jest taki odcinek Simpsonów, w którym Homer na miesiąc rzuca picie. Wszystko staje się piękniejsze, no prawie wszystko… Jak zwykle idzie na mecz baseballu, ale tym razem musi oglądać zmagania sportowych herosów bez stosownego wspomagania. Jego reakcja sprowadza się do stwierdzenia oczywistego faktu, że na trzeźwo tego oglądać się nie da. W tej chwili kibice i oglądacze produktów rozrywkowych są na czymś w rodzaju detoksu. Jeszcze trochę, a część z nich przekona się, że można spokojnie żyć bez tej nachalnie serwowanej im kosztownej manii. Dla wrażliwych intelektualnie cytat z naszego Witkacego:

„Sport rekordowy niczego nie odrodzi, tylko dogłupi jeszcze tych, których nie ogłupił dancing, kino i mechaniczna praca.”

Tak czy owak nadchodzi wielka przecena i wielce zdziwią się ci, którzy sądzili, że do końca świata będą wylegiwali się na swoich „milionowych pierzynach”. Najbezczelniejsi już wołają o grosz publiczny, niczym jacyś wykpiwani przez nich beneficjenci 500+. Tak jak u Twaina, gdy pociąg utkwił w zaspach i już po kilku godzinach pasażerowie zaczęli radzić, kogo należy zjeść pierwszego.

***

Świat według liderów opozycji jest zabawny. Rząd robi wszystko źle… Nie, robi dobrze, bo kradnie nam programy działania, które ukrywamy, żeby nam nie ukradł, ale teraz byśmy pokazali, ale nam się komputer zawiesił. Musicie uwierzyć, że wszystko zrobilibyśmy lepiej. Wystarczy poczytać Wyborczą, żeby się o tym przekonać. Weźmy tego Dudę. Jeździ i się reklamuje, podle wykorzystując fakt, że jest prezydentem, a my jako kandydaci nie mamy nawet żadnych służb do wizytowania, pochwalenia czy podniesienia na duchu. Pochwaliliśmy Borysa Budkę, ale to nie to samo. PiS ma szczęście, bo ten wirus uratował rząd w ostatniej chwili. Wypada mieć nadzieję, że nie będzie powodzi, bo wtedy byłby ten PiS całkiem uratowany. Jednakowoż PiS został znienawidzony, albo zostanie znienawidzony za to co robi, oraz czego nie robi, bo choć ukradł nam program działań, to wszystko robi przecież źle. Gdyby robił dobrze wspieraliby go popularni aktorzy, celebryci oraz sportowcy, choćby z braku innych zajęć, a nie wspierają. Nas wspierają, ponieważ my jesteśmy sprytni oraz inteligentni. Na przykład żądamy przeniesienia wyborów, bo wiemy, że zostaną przeniesione. Czy to nie sprytne? Wprowadzi ten cały PiS jakiś stan nadzwyczajny, żeby je przenieść, to my go z mańki, że zamach na demokrację. Czy to nie inteligentne? Ludzie po epidemii, po tych wszystkich restrykcjach, zakazach, tkwiący w kryzysie zapragną nowego przywództwa. Kogoś charyzmatycznego, inteligentnego, wesołego wręcz… Kogoś, kto potrafi porwać tłumy z kobietami na czele. Nie powiemy, o kogo chodzi, żeby nam PiS nie ukradł Borysa.

 

 

Konstanty Ildefons Gałczyński 

 

Kryzys w branży szarlatanów

 

Słoneczko z ruskich bylin
już się na zachód chyli
i pustoszeje targ.
Szarlatan na podmostku
sprzedaje lalki z wosku,
krzyczy gorączką warg:
- Hej, panowie, paniusie,
bracia-siostry w Chrystusie,
kupcie ode mnie coś:
Mam lalki od miłości,
maści od samotności
i Polikarpa kość...
Hej, paniusie, panowie,
kupcie u mnie cokolwiek -
z febry od rana drżę!
Ocet siedmiu złodziei
i babiloński kleik,
i poudre de pourlimpimpim...
Ale krzyk nie pomaga,
wszyscy mówią, że blaga,
sztuczki w diabelskim pudle.
Więc ty. Najświętsza Panno,
dopomóż szarlatanom,
by nie pomarli zimą jak wróble.



tagi: kryzys w branży szarlatanów 

Jacek-Jarecki
20 marca 2020 07:05
66     3483    23 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Grzeralts @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 07:33

To najlepsza i najtrafniejsza analiza, jaką ostatnio czytałem.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-Maciej @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 07:36

Wielu pseudocelebrytów obudzi się z ręką w nocniku. Ci ludzie tak naprawdę nic konkretnego nie umieją. 

 

Dawno Pana nie było na SN. Cieszę się że Pan zawitał z powrotem. Pozdrawiam 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 08:28

Nie zgadzam sie co do pierwszej mysli..A mianowicie uwazam ,ze ludzie maja prawo do wypowiadania się , nie jestem za tym ,aby wszelkie dyskusje niwelowac ,a ludzi skrajnie podporzadkowywać.. Nawet jak nie maja racji ,czy błednie mysla , zawsze jest to próba odreagowania stresu .. Emocji ludzkich nie da sie calkowicie wyciszyszy i kontrolować . Dyskusje na różnych poziomach nas umacnianiają we wspólnocie,również mamy prawo dociekac ,każdy na swój sposób,byle w tym wszystkim nie było agresji.. Psychoterapie  glownie polegają na wygadaniu się.. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 08:43

Panie Draniu, a czy ja komuś czegoś chcę zakazać. Śmieszą mnie po prostu wywody różnych mądrali, którzy mając większy czy mniejszy autorytet w jakiejś dziedzinie, koniecznie chcą uchodzić za taki w każdej innej. Teraz przerzucili się gremialnie na doradzaniu w sprawach gospodarczych. To mniej groźne, ale równie zabawne. Poza tym psychoterapia nie polega na wywrzaskiwaniu swoich traum przez megafon. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @przemsa 20 marca 2020 08:42
20 marca 2020 08:46

Zauważ jak nędzne i w swej istocie daremne są próby podtrzymania zainteresowania publiczności tematem problemów tych gamoni. Wszystko zieje pustką i bezmyślnością. 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @przemsa 20 marca 2020 08:42
20 marca 2020 08:47

Tutaj, na JJ obowiązują inne standardy - nie wystarczy się przyłączyć, trzeba coś dodać. Udawajmy więc, że mego postu nie ma.

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @Marcin-Maciej 20 marca 2020 07:36
20 marca 2020 08:47

Oni już w nim siedzą i nawet nie próbują się obudzić.

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @Brzoza 20 marca 2020 08:47
20 marca 2020 08:49

U mnie nie znajdziesz standardów, bo na takie delicje jestem po prostu za głupi. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Jacek-Jarecki 20 marca 2020 08:43
20 marca 2020 08:56

Aż tak źle nie odebrałem   ,ze Pan całkowicie zabrania.. Pełna zgoda z tymi wrzaskami przez megafon..Teraz zrozumiałem logiczną klamrę i to połączenie z wierszem.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @przemsa 20 marca 2020 08:56
20 marca 2020 09:00

Opozycja nie ma dobrego wyjścia w takich sytuacjach. Milczeć nie może, chwalić również. A że ta jest wyjątkowo niemądra to tylko dodatek. Trudno coś konstruktywnego zrobić w sytuacji, kiedy nawet jeden z najbardziej zapalczywych lemingów z mojej pracy powiedział mi, że mu się to co robi teraz rząd bardzo podoba...

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 09:01

Dziękuję za bardzo sympatyczną notkę, a szczególnie za:

"na trzeźwo tego oglądać się nie da".

Dodałbym, że słuchać i czytać też, a w tych czasach "odkażanie" to podstawa. Tylko, że nie wszyscy to rozumieją. :)

Ze sportem jednak tak łatwo nie pójdzie jak Pan (i ja też) by chciał.

Kolega z pracy bardzo, bardzo pasjonuje się piłką nożną i chociaż jest byłym piłkarzem i te "zawiłości" zna z autopsji to mu wcale nie przeszkadza. Czasami sie mocno i głośno "bulwersuje"... i dalej ogląda.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Draniu 20 marca 2020 08:28
20 marca 2020 09:34

Ważne chyba jest kto, po co i jakie emocje ludzkie wywołuje.

Ten kto je wywołuje, musi "gardłować", że "ludzie maja prawo do wypowiadania się" (proszę nie brać do siebie) - bo gdyby nie wyrażali "swoich" (raczej suflowanych) emocji to cała praca wywoływaczy na g.... by się zdała.  

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @szarakomorka 20 marca 2020 09:34
20 marca 2020 10:02

Oczywiście ma Pan rację..Ale też nie popadajmy w skrajności.. Pisząc swój komentarza nie myślałem o manipulacji .tylko o zwykłych ludziach ,którzy borykają się z potężnym stresem, próbują  w lepszy ,gorszy sposób uporać się z nim.. Różne myśli ludziom przychodzą do głowy w zamknięciu.. Uważam,że w tym czasie trzeba rozmawiac i rozladowywac pewne napięcia jakie nam towarzyszą.. To my sami musimy sobie z pewnymi problemami dac radę i wzajemnie sobie pomagać bez wzgledu jakie kto ma poglądy na całą sprawę.. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 10:07

Poczekajmy jeszcze ze dwa, trzy dni, bo wczoraj krzywa zachorowań uległa przegięciu i pytanie czy to chwilowe wahnięcie, czy stała tendencja. Gdyby to drugie, to opozycja może już iść się gonić.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 10:25

Czy tak jak pandemia w średniowieczu przeorała postawy społeczne w Europie obecn pandemia też przewartościuje   postawy społeczne.

To w pewnej części jest zależnie o stopnia strat ludnościowych, czasu kwarantan, ilości powracających fali pandemi [w tym nowych mutacji korona wirusów]  oraz głębokości recesji gospodarczej.   

"tragedia wyczynowego futbolu" -  wobec problemów życia w czasie pandemi czy traci na znaczeniu parareligina forma przywiaznia do barw klubowych i sportowych gwiazd. Bo wyczynowy sport kreował fałszywych bożków, [co lepsze zagranie kopacza to boski strzał] oraz wyzyskiwał masowo finasowo swoich wyznawców [kibiców] i jeszcz oferowal psychiczne uwiedzenie a raczej zniewolnie.

Ot machina stanęła i jest problem.

Ale jeszcze ciekawszy jest obraz hord celebrtów z frontu walki kulturowej - ci wszyscy bojownicy o europejskość i wala z polsa tradycja kulturą o jak teraz płaczą.

Im w kasie nie nie gra i w żłobie dno widać [a medykamenty i proszki na skołatane nerwy kosztują].

Dopiero Skiba trafnie zauważył - to personel obsługi imprez medialnych [czy planów seriali] ten który nie zarabiał kokosów on rozumie co się dzieje i nie nażeka  a gwiazdy estrady płaczą [celebrytki aktoreczki i aktorz też] że sa zagrożone.

No jest czas i szykuje się rzeź niewiniątek - wszystkich ich Wiertnicza nie wykarmi w te dni.  

W kwesti polityki krajowej - wybory spadły w czas pandemi jak z nieba to taki dodatkowy element dyscyplinujacy obóz rządowy i jego zaplecze polityczne. Problem to durnota opozycji zamiast wskazywać realne elemetny do poprawy powtarza niemieckie  narracja [ testy, testy, testy]. Kto ma robić na początku były tylko  3 laboratoria gotwe do pracy. 

A skąd testy brać z rynku tam i tak mosad  ściągnął 100 tys. dla swoich a planuje 4 mln a Ukraina ma 1 tys.   

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 10:30

Dokładnie, mam wrażenie, że wycena wielu rzeczy i spraw zaczyna powracać do realnych poziomów. Nie chodzi tylko o giełdę i "rynek transferowy".

Cieszę się, że znowu słychać Pana głos. :)

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 10:49

A, i jeszcze jedna branża, o której, ze względu na przelewane acz przemilczane nieco sumy, warto powiedzieć: hazard oparty o zdarzenia sportowe. Oj, zaboli...

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Aquilamagna 20 marca 2020 10:49
20 marca 2020 10:51

Hazard wokół sportu jest wart o wiele więcej niż sam sport. Gdzieś czytałem wyliczenia że wartość firm bukmacherskich i ich obroty to jest ok. 3 x tyle co sama liga angielska, a ta dostaje od telewizji peiniądze liczone w miliardach funtów.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Grzeralts 20 marca 2020 07:33
20 marca 2020 11:09

Zdecydowanie...

I mógłby pisać częściej... Wiersz Gałczyńskiego miodzio.

Pasuje do Borka, i całej tej komentatorskiej czeredy, która ze smutnymi mordami miota się w telewizorze bo nie wie co ma mówić do świata bez piłki pod ręką... Tyle życiowych mądrości i analogii w niej było, a teraz sznur

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Marcin-K 20 marca 2020 10:51
20 marca 2020 11:13

Każdy liczący (się) tłumacz futbolu reklamuje jakiś zakład bukmacherski.

To jest wyznacznik pozycji w hierarchii... Radość z piękna sportu jest nie do przecenienia! Za wyjątkiem tych którzy wpędzili siebie i rodziny w długi z powodu uzależnienia od hazardu... Który nie jest niczym złym jeśli tylko samobójca odprowadził najpierw stosowny podatek

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 11:14

W gruncie rzeczy do gry w piłkę, potrzeba 22 chłopaków, kawałek płaskiego pola oraz cztery tornistry. 

Miliardy złotych czy dolarów, to tylko dodatek. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Nieobyty 20 marca 2020 10:25
20 marca 2020 11:17

Na razie jeszcze nie płaczą, zakładają strimy w jutube by transmitować z domu jak tańczą śpiewają i myją ręce dla swoich wiernych fanów.

Pęka po mały balon próżności... Może jednak będzie coś dobrego z tej paniki.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @OdysSynLaertesa 20 marca 2020 11:17
20 marca 2020 11:21

Mało tego - ledwie rzucili ciepłe posadki w telewizjach i zajęli się you tubem opłacanym przez buków, a tu taki dzwon...

zaloguj się by móc komentować

Paris @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 11:29

Bardzo sie ciesze...

... z tego  kryzysu w branzy szarlatanow...oby jak najdotkliwiej dotknal tych wszystkich wykolejencow i macherow od sportu i  "dawania nam  niezapomnianych chwil szczescia i radosci"  !!!

ps.

A jednak Pan wrocil... to dobrze.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Marcin-K 20 marca 2020 11:21
20 marca 2020 11:47

Ten rynek, hazardu sportowego, jest dużo większy niż sama piłka. Ale to właśnie od niej jako najbardziej widocznej i hałaśliwej dyscypliny, się zaczyna. A Jak ktoś jest już dobrze uzależniony to i na walki kogutów, na krańcu świata, się przerzuci. Internet daje mnóstwo okazji... Ale może niektórzy oprzytomnieją. Choćby jeden to zrobił to już cud.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @OdysSynLaertesa 20 marca 2020 11:17
20 marca 2020 11:48

Gdyby te gwiazdy/celebryci byłyby takie cudne to od wielu lat mieliby własne pasma na you tube. Są marni/przeciętni/zakochani w sobie. I zawsze na państwowym lub koncernów korytku.

Biedaki robią popisy w sieci by mieć porto filo dla przyszłych sponsorów.

Jak parę lat temu stacje TV swoje stajnie celebrytów lekko przewietrzyły swoje stajnie celebrytów już ich spotkał realna popularność w sieci [np. Majewski, Orłoś, Lis itp.].

Ale o czym my mówimy w notesie dilera gwiazd – miał zapisane że drugi i trzeci sort celebrytów zamiast koki dostawał proszek do pieczenia z mąką a i tak miał pełno od nich zamówień.

Dzień Szarańczy z 1975 opisuje min. stan umysłu celebrytów. 

Choć i tak w naszym kraju poziom zidiocenia jest niski - raczej udawaliśmy jako społeczeństwo naszą europejskości i w chwili próby wiemy co pasuje robić a co jest zagrożeniem. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Nieobyty 20 marca 2020 11:48
20 marca 2020 11:50

Tu nie chodzi w zasadzie o te wszystkie "gwiazdy", ale ich biednych fanów... To potrzeba jest matką wynalazku (nawet ta sztucznie wykreowana)... To współuzależnienie, ze wskazaniem na odbiorców

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @szarakomorka 20 marca 2020 09:34
20 marca 2020 12:00

Właśnie. Ktoś prętem po klatce przeciągnął, a małpy, luzik, zajmują się swoimi sprawami. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @tadman 20 marca 2020 10:07
20 marca 2020 12:13

"krzywa zachorowań uległa przegięciu".

Ten wykres (ilość przypadków względem upływu kolejnych dni) miałby istotne znaczenie gdyby każdego dnia wykonywano taką samą ilość testów.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @chlor 20 marca 2020 12:13
20 marca 2020 12:15

U nas niespecjalnie, bo testuje się zasadniczo tylko chorych (w sensie objawowym). Ale nie czas jeszcze świętować.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 20 marca 2020 12:25
20 marca 2020 12:29

Mój ojciec tępił ogniem i żelazem najmniejsze nawet przejawy zamiłowania do hazardu. Był w tym naprawdę straszny

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 12:39

Czy 'całuję rączki' zostanie wyłącznie uprzejmym / szarmanckim pozdrowieniem. A co z paryskim cmoknięciem? Itp.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 12:41

W rozpaczy są ludzie nałogowo trenujący mięśnie w siłowniach. Jak ktoś raz zacznie budować mięśnie to nie może przestać, bo każdego dnia bez siłki spada  obwód i masa.

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 12:50

Nie chcę popadać w zbyt wysoki ton, ani nie mówię tego z satysfakcją (bo obrywają wszyscy) ale wskaźnik pychy na świecie wyraźnie spadnie...

zaloguj się by móc komentować

tadman @chlor 20 marca 2020 12:13
20 marca 2020 13:32

Skoro metoda wyławiania chorych nie została zmieniona w trakcie ich rejestrowania to jest jak najbardziej poglądowa. Podejrzewam, że większość zasmarkanych nie myśli o przeziębieniu i grypie a wprost o bydlaku w koronie.

Tak myślałem dzisiaj, ale trzeba wziąć pod uwagę osiągalność lekarzy i przychodni. Wydzwaniam od rana do osiedlowej przychodni i ciągle zajęte, więc idę. Drzwi zamknięte i podany na drzwiach numer pod który należy dzwonić, ten pod który dzwoniłem. Telefonicznie należy rejestrować się do lekarza i zamawiać recepty. Pod spodem duży napis na żółtej kartce "Proszę nie pukać w drzwi". Mimo to pukam, po czasie podchodzi pielęgniarka i jedyne co mówi to, że nie może otworzyć drzwi i mam sobie przeczytać ogłoszenia i odwracająć się odchodzi, czyli komunikacja idzie tylko w jedną stronę.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @przemsa 20 marca 2020 12:34
20 marca 2020 13:40

Dokładnie tak.

Mogłem to obserwować z dość bliska. Na szczęście w samą porę mogłem wesprzeć, również finansowo... Nie dość tego, była jeszcze walka z państwem (Urzędem Celnym) bo nie dostało swojej działki od przegranej forsy. Bukmacher nie płacił więc przyszli do tego, który na końcu łańcuszka już prawie sznur sobie wiązał... Taki układ

To jest diabelstwo czystej wody. Dlatego życzę tej branży spektakularnego bankructwa. A dziennikarzom i sportowcon którzy to promują opamiętania. Grosicki zdaje się że miał tego rodzaju problemy. Nawet nie wiem czy w jakiś sposób zwalcza hazard w tym środowisku

zaloguj się by móc komentować


Jacek-Jarecki @przemsa 20 marca 2020 08:56
20 marca 2020 16:56

Rzecz w tym, że trzeba być bardzo odpornym na wiedzę, by trzymać się kurczowo tak gównianej narracji. Ostatnio zauważyłem, że na twitterze, gdzie się popisują nie wzbudzają zwyczajnego tam zainteresownia. Ludziom nawet nie chce się mieszać ich z błotem. Zresztą... Jak ich, cholera, rozróżnić?

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @Andrzej-z-Gdanska 20 marca 2020 09:01
20 marca 2020 17:01

Tu chodzi o jakiś tam procent. To wystarczy do runięcia całej konstrukcji. Mnie na przykład stracili. Czasem obejrzę mecz, ale nawet mecze naszej reprezentacji oglądam na zagranicznym streamie i szczerze polecam rosyjski. W naszej, jakiejkolwiek TV, po pięciu minutach mam dość tego reklamiarskiego zadęcia. Tfu!

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @ikony58 20 marca 2020 09:23
20 marca 2020 17:02

Zawsze warto podziękować Jareckiemu. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @tadman 20 marca 2020 10:07
20 marca 2020 17:04

I tak może iść się gonić. Powinna jeno zauważyć, że w takiej formie nikt nie będzie tych gonitw oglądał.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Andrzej-z-Gdanska 20 marca 2020 09:01
20 marca 2020 17:09

to rodzaj nałogu, czyli działa podobnie jak każde inne uzależnienie

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @Nieobyty 20 marca 2020 10:25
20 marca 2020 17:10

Jedna uwaga. Moim zdaniem nie zależy od strat ludnościowych. Nie wiem nawet, czy pandemia ma znaczący wpływ na umieralność z miesiąca na miesiąc. To nie o to chodzi, a o sam fakt. O to, że społeczeństwa poczuły się zagrożone a ludzie bezradni/pozostawieni sami sobie. Walka idzie o to, by zminimalizować straty w każdej dziedzinie, ale przede wszystkim w zaufaniu do państwa i jego instytucji. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @Aquilamagna 20 marca 2020 10:30
20 marca 2020 17:11

Mnie zawsze słychać, ale musi panować absolutna cisza :)

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @Aquilamagna 20 marca 2020 10:49
20 marca 2020 17:14

Oj. Bardzo zaboli. I żeby to był hazard oparty o zdarzenia sportowe, ale coraz częściej bywa odwrotnie. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @grudeq 20 marca 2020 11:14
20 marca 2020 17:26

Cztery kamienie, dwóch chłopaków i piłka do tenisa. 

Diogenes twierdził, że piłka można zastąpić piątym kamieniem.

* Dziwne, ale z setek rozegranych w dzieciństwie/młodości meczy, pamiętam na przykład gola strzelonego na trawniku stadionu "nad torami". Bramki z połówek płyt chodnikowych. Czterech na czterech i mecz palantówką. (Nie z biedy, ale "nad torami" gra futbolówką była dla niej zabójcza. To był pas zieleni między ulicą a torami właśnie.) Ten gol był... Niejaki Bibas złapał mnie w pół i przewrócił, a ja strzeliłem padając. Palantówka odbiła się od płyty ustawionej na sztorc i wpadła do bramki. Wygraliśmy 25-24. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @Paris 20 marca 2020 11:29
20 marca 2020 17:30

Jasne. Nigdzie nie odchodziłem. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @adamo21 20 marca 2020 12:39
20 marca 2020 17:31

Dobrze, że nie wspomniałeś o minecie.

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @chlor 20 marca 2020 12:41
20 marca 2020 17:38

Może teraz jest inaczej, nie wiem. W wojsku poznałem takiego podchorążego studenta, który był członkiem kadry wioślarzy, z naciskiem na był. Serducho mu coś walnęło od "odżywek" i zakończył karierę sportową, choć jakoś do wojska się nadawał jako "bażant". Chłop 24 lata, a wyglądał jak skup worków.

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @Jacek-Jarecki 20 marca 2020 17:31
20 marca 2020 18:34

To już inna kategoria. Pewnie ktoś o niej wspomni... choć, jak widać, już to się  stało. 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Jacek-Jarecki 20 marca 2020 17:14
20 marca 2020 18:40

I tu Pan dotknął kwinesencji tematu. Buduje się piramidę na wydarzeniach sportowych, by ją z hukiem rozwalić jedną ustawką "na odwrót", zgarniając kasę wieeeelu naiwnych. A tyle było tych produkcji Hollywood na ten temat (aż dziwne, kto tu z kim walczy, jakiś dobry szeryf?), nic nie pomaga!!!

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @Zdzislaw 20 marca 2020 18:40
20 marca 2020 18:56

I nie tylko. Sport-bukmacherka-bandyterka. 

Groźne są miejsca, gdy nikt się nie spodziewa piramidy (jeszcze)...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Jacek-Jarecki
20 marca 2020 19:48

Podoba mi sie ten tekst.

 

P.S.
Kolejny trafny cytat z Witkacego, wygląda na to, że go nie doceniałem wcześniej.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Kuldahrus 20 marca 2020 19:48
20 marca 2020 23:22

Niezbyt dokładnie pamiętam taki kawałek Witkacego: "Podstawowym warunkiem bycia artystą jest całkowita niezdolnosć do wykonywania jakiejkolwiek pożytecznej pracy".

 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @chlor 20 marca 2020 23:22
21 marca 2020 04:09

Japier.u - jakiś czas temu wszedłem w zakres pożyteczności - co się ze mną stanie?

Jednak uspokajam się, gdy przypominam sobie słowa Żony, że mnie strasznie wychowano - miałem się w założeniu ostro rozwijać i prawie nic nie musiałem robić w domu:)

 

zaloguj się by móc komentować

umami @Jacek-Jarecki 20 marca 2020 17:02
21 marca 2020 09:02

W takim razie dziękuję.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 20 marca 2020 13:44
22 marca 2020 08:34

kluby piłkarskie są niczym  konie na torze wyścigowym. Kolejka rozgrywek to kolejna gonitwa. Rozmaicii "fryzjerzy" zarzadzają klubami z danego regionu (stadnina), i to fryjerzy" ustawiaja z "bukami" kto, co, ile (wygrać, przegrać, zremisować, często na cały sezon). Z tego czerpia  nieewidencjonowane dochody, zarówno  piłkarze najważniejsi w danych drużynach, no i do takiej spółki "z urzędu" wchodzi trener i najważniejsi działacze, a najczęściej jest to sam właściciel klubu (albo największy udziałowiec). Oni  stanowią zarząd "stajni". Muszą mieć środki  na nierejestrowane wydatki (np. na "podejmowanie" sedziów w danym meczu, albo na układy-targi z innymi stajniami). Kilka stajni to wspomniana stadnina.

Mówienie o tym, że to jest sport to "robienia z tata wariata".

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 22 marca 2020 08:34
23 marca 2020 22:25

Tak...

... a potem taki  "filantrop"  Lewandowski z zona "wolna krowa" ma "gest"  i  daje tak sam z siebie  miliona eLro  na  "wirusa"  !!!

TOTO  jest  "sport"  dla idiotow  !!!

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @stanislaw-orda 22 marca 2020 08:34
24 marca 2020 11:26

Doskonała analogia

To hodowla próżności. Podsycanie szucznego zadowolenia z siebie że moja drużyna jest najlepsza/kogoś pokonała. Że postawiło się na właściwego konia.

Choć są tu ludzie (piłkarze) których ogląda się po prostu dla ich talentu. Bo sama rozgrywka w formie gry zespołowej bywa świetnym i relaksującym widowiskiem. Każdy chłopak w młodości kopał piłkę i wie że nie musiał mu nikt za udział w takiej rywalizacji podwórkowej płacić żeby poczuć to coś w piłce jako sporcie... No ale im wyżej tym sportu coraz mniej. I coraz mniej zdrowia.

Wszystko dla ludzi, jeśli tylko z umiarem.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować