-

Jacek-Jarecki

Kością w gardle

Polskie partie polityczne, które jak ognia boją się swoich własnych wyborców, za najwyższą zręczność polityczną mają nieustające układanie się z mediami, choćby sobie wrogimi. Ich kalkulacje są tak naprawdę wewnętrzne i stąd powstaje wrażenie oderwania od spraw istotnych dla Polski oraz jej przykrych, marudnych obywateli. Od dawna retoryka polityczna nijak się ma nie tylko do faktycznego zaangażowania, ale i do realnych oczekiwań. Głosem ludu staje się głos działaczy niższego szczebla, a głosem młodzieży głos nadętych teczkowych i śmiesznych młodzieżówek partyjnych.

PiS pogrążony w gabinetowych rozgrywkach, a dla wyborców od czasu do czasu klika propagandowych sloganów, żeby nie było, że tu Ojczyzna upada, a wszyscy, cholera, na wakacjach. Frakcje się zmagają, tu fangę w nos dostaje pani premier Szydło, tam znowuż trudno niektórym ukryć radość, że koalicyjna Solidarna Polska jest tak gnębiona i ciężko doświadczana, niby to przez wrogów, ale czy na pewno? Potencjalni wyborcy Zjednoczonej Prawicy mają tym żyć, czy nadal odczuwać nieustającą wdzięczność za osiem lat rządów? Jeszcze trochę, a partia, która uzyskała najlepszy wynik wyborczy stanie się wielkim, milczącym nieobecnym. Co ma poruszyć ludzi? Ględzenie o wyborach prezydenckich i pokazywanie jakichś nic nie znaczących ludzi jako kandydatów, że niby są wspaniali? Stracili telewizję razem z jej bełkotem dla idiotów i jak widać, nic innego nie potrafią. Oni naprawdę wierzyli święcie w moc agitacji przez telewizyjne okienko.

Oczywiście tą samą drogą idzie PO, również zajęte głównie knuciem i uradowane własną bezkarnością w czynieniu dowolnych świństw. Tyle, że ci mają ten swój miejski, kompletnie bezrefleksyjny proletariat, który każde głupstwo przyjmie za swoje. Zresztą, podstawowym celem wewnętrznym jest tu wykończenie nie PiS-u, a własnych koalicjantów, którzy już teraz, gdyby nie matematyka sejmowa, zostaliby rzuceni w kąt. Nic, dosłownie nic nie mogą zrobić, a fakt, że stanowiska ministerialne dane im było obsadzić ludzikami śmiesznymi we własnej niekompetencji i zidioceniu, krępuje ich w sposób absolutny.

O Konfederacji nic, bo skoro nie potrafią znaleźć atrakcyjnej formuły, przy jawnej słabości politycznych rywali, niech dalej robią swój szum, na zdrowie.

Nikt, żadna z polskich partii nie otworzy się, nie przekształci w partię, choć trochę bardziej masową, gdzie na niższych szczeblach zobligowana by była do zachowywania procedur demokratycznych. No jakże to tak? A nasi doświadczeni działacze, nasi gwardziści gotowi na każde skinienie centrali? Niech Polska całkiem upadnie, a nie zrobią nic i to zamknięcie stanie zarówno im jak i nam wszystkim kością w gardle. W takim przypadku dla ratowania życia czasem trzeba łakome gardło przeciąć, a nie jest to widok przyjemny.



tagi: polityka polska 

Jacek-Jarecki
18 sierpnia 2024 08:49
42     1645    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @Jacek-Jarecki
18 sierpnia 2024 09:15

Najlepiej by było gdyby znów Polaka na papierza wybrali, wtedy wszystkie problemy prawicy zostałyby rozwiązane i nikt nie musiałby za nic odpowiadać. No, ale tegi Kurski nie załatwi niestety, choć, jak twierdzi prezes, wiele może

zaloguj się by móc komentować

orjan @Jacek-Jarecki
18 sierpnia 2024 09:44

Wywód zbudowany jest z zarzutów (trafnych!) na ponadpartyjny marazm polegający na braku organizacyjnej aktywności u podstaw, czyli wobec zwolenników. Powoduje to (zgadzam się) oderwanie się partii od "terenu", a w "terenie" powoduje nastrój porzucenia go. Konwencja zarzutów objęła także końcowy wniosek z ubocznym efektem jakby przykrycia go. Tymczasem należy podkreślić, iż potrzebne i w obecnej sytuacji bezkonkurencyjnie konieczne jest przejście do formuły partii masowej o względnej autonomii jej oddolnych komórek. W przypadku PiS jest to możliwe, a ewentualnie wykonane zmieniłoby cały obraz polityki zarówno bieżącej, jak i wszelkiej akcyjnej, w tym przede wszystkim wyborczej. Celem powinno być wytworzenie się zdolności mobilizacyjnych w terenie, bo bez nich ani rusz.

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @orjan 18 sierpnia 2024 09:44
18 sierpnia 2024 09:50

Jasne, ale złagodziłem przez "trochę". I tak moje gadanie psu na budę. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski 18 sierpnia 2024 09:15
18 sierpnia 2024 09:53

Najwygodniej jest nie odpowiadać jako opozycja, byle za to dobrze płacili. Współczesny Rejtan gdy chce się kłaść w drzwiach i protestować, koniecznie taszczy ze sobą pierzynę.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 18 sierpnia 2024 09:44
18 sierpnia 2024 09:54

Prezes się boi, że te partyjne komórki mogą zostać przejęte

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 18 sierpnia 2024 09:15
18 sierpnia 2024 09:55

Jeśli coś gnije, to najlepiej zacząć od otworzenia okna byle samemu i tylko na tym nie poprzestać. Do formuły parii masowej PiS powinien był przejść kilka lat temu. Może wtedy i centralny aparat byłby dzisiaj zdrowszy.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 18 sierpnia 2024 09:54
18 sierpnia 2024 10:00

Tak. Obawa przed infiltracją jest dosyć widoczna. Jednak w obecnym czasie, włączając do zagadnienia czasu także wiek Prezesa, nie ma się już czego obawiać. Jak to mówiono na Kresach: dalej niż na Sybir nie ześlą. W tym sensie przegrana ma także moc niejako uwalniającą.

zaloguj się by móc komentować


Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski 18 sierpnia 2024 09:54
18 sierpnia 2024 10:06

Strach powoduje chów wsobny. Za chwilę, dla bezpieczeństwa, na szczeblach lokalnych zaczną rządzić rody.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Jacek-Jarecki 18 sierpnia 2024 10:06
18 sierpnia 2024 10:13

Tak, wielkie rody, dla uściślenia...

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @Jacek-Jarecki
18 sierpnia 2024 10:43

"Tyle, że ci (PO) mają ten swój miejski, kompletnie bezrefleksyjny proletariat, który każde głupstwo przyjmie za swoje"

Myślę, że do wyborców trzeba jednak zaliczyć także część przedsiębiorców (żeby nie wymienić z nazwy) , którzy kooperują z niemieckim przemysłem. Do tego dochodzą "przedsiębiorcy " uprawiający szemrane interesy ( np. VAT owskie karuzele). Tu niestety czynny jest mechanizm zależności gospodarczych , który moim zdaniem w naszej rozbiorowej tragedii miał swój udział, a z którego nie wyciągnięto konsekwencji - względnie nie dano....

zaloguj się by móc komentować

orjan @Jacek-Jarecki 18 sierpnia 2024 10:06
18 sierpnia 2024 10:44

Zamiast "rodów" proponuję bardziej dostosowane określenie: "szczep".

Szczególnie wobec definicji stosowanej w mikrobiologii, gdzie: Szczep – populacja drobnoustrojów (głównie bakterii) w obrębie gatunku lub odmiany, wyróżniająca się określonymi cechami fizjologicznymi lub genetycznymi.

Chów wsobny nie jest kategorią, ale jest sposobem (systemem) utrwalania się szczepu.

 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski 18 sierpnia 2024 10:13
18 sierpnia 2024 10:59

Złożone z maleńkich ludzi. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @z-daleka 18 sierpnia 2024 10:43
18 sierpnia 2024 10:59

To ja może dopowiem do mojego pierwszego tutaj komentarza. Mianowicie, o ile przejście do formuły partii masowej uważam za zasadniczo wykonalne w przypadku PIS, to - uważam - za niewykonalne w przypadku PO nie mówiąc już o jej okazjonalnych przybudówkach, czy o wyłącznie klienckim PSL-u.

Do czasu ostatnich wyborów PO zniwelowało tę swoją oddolną ułomność powołując, lub obejmując swoimi auspicjami różne środowiska i organizacje awanturnicze. One nie przetrwają obecnych potrzeb PO, gdy ta już jest u władzy. W rezultacie PO straci swoje bandy na dole. Natomiast PiS może na dole wybudować cały ruch. To istotna różnica szans. Czas nagli.

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @z-daleka 18 sierpnia 2024 10:43
18 sierpnia 2024 11:00

Największym magnesem jest nalepka potwierdzająca, że z takimi przekonaniami jesteś lepszy od innych. A jak się samemu od pupili po łbie dostanie? 

Z tatowej ręki nie boli!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 18 sierpnia 2024 09:15
18 sierpnia 2024 11:39

"Najlepiej by było gdyby znów Polaka na papieża wybrali......"

Gdy zbliżały się wybory prezydenckie u zarania III RP, padały propozycje kandydatur typu Jan Paweł II,  a także Zbigniew Brzeziński. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @z-daleka 18 sierpnia 2024 10:43
18 sierpnia 2024 11:49

Vatowskie karuzele to kręcą urzędnicy, bo bez nich ten proceder by się nie udał. Tak jak afery Amber Gold by nie było bez urzędniczej kryszy.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Jacek-Jarecki
18 sierpnia 2024 12:12

O Konfederacji nic, bo skoro nie potrafią znaleźć atrakcyjnej formuły, przy jawnej słabości politycznych rywali, niech dalej robią swój szum, na zdrowie.

I bardzo dobrze właśnie. Po co pisać, oni przynajmniej coś robią i robić będą. Ja w każdym razie im kinicuję. A komu mam to robić, że się zapytam? Sam partii nie założę.

_________

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 18 sierpnia 2024 09:44
18 sierpnia 2024 12:12

Do tego niezbędne jest formułowanie celów dla mas. I nie o podatki chodzi.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @cbrengland 18 sierpnia 2024 12:12
18 sierpnia 2024 12:13

Oczywiście im kibicuję, a nie to coś, co wyszło mi spod klawiatury ☺

__________

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 18 sierpnia 2024 10:59
18 sierpnia 2024 12:14

To wymaga przejęcia PiSu, innej drogi nie ma.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 18 sierpnia 2024 11:49
18 sierpnia 2024 12:15

Nie ma przestępczości gospodarczej bez udziału prawników. Urzędnicy de facto są prawnikami.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 18 sierpnia 2024 12:12
18 sierpnia 2024 12:16

A co oni robią? Bo nie widziałem.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 18 sierpnia 2024 12:16
18 sierpnia 2024 12:37

Jak to co robią? :ano robią patriotycznie, jak w tej" lornetce"

Kupiłem lornetkę, by podglądać Bernadetkę
Ale w łoknach żaluzje mo zasłonięte!
Tak bardzo, bardzo kochom ją
Że w nocy, kiedy wszyscy śpią
Jo nie śpię, kombinując jak być z nią...

 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @ewa-rembikowska 18 sierpnia 2024 11:49
18 sierpnia 2024 14:13

Oczywiscie ma Pani racje ,tak jak i "qwerty"  dodajac nastepna warstwe patologii. Przyslowiowa "mrowka" sa jednak przedsiebiorcy. Sam fakt ( zakladajac , ze wybory nie zostaly sfalszowane), ze PO dostalo o ile sie nie myle okolo 28% glosow jest bardzo niepokojace. Tym bardziej , ze ugrupowanie te nalezy moim zdaniem do rodzaju sceny politycznej , ktore zdobytej wladzy nie oddaje - przynajmniej nie w sposob demokratyczny jak my go rozumiemy.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @orjan 18 sierpnia 2024 10:00
18 sierpnia 2024 14:32

Nie było jeszcze tak dobrze zorganizowanego City, po drodze Kambodży, Chin, Korei Północnej itp. Eksperyment ciągle jednak trwa. Ciągle sie jednak dziwię, że wszyscy sie pchają do demokracji, jakby to nie były minimalnie dwie grupy jako tako zorganizowanych matołów z tych samych przecież , nie będę pisał o klasach, bo to dzisiaj nie ma żadnego sensu, raczej o grupach społecznych, a nawet członkach tych samych rodzin  siedzących okrakiem na kilku barykadach.

zaloguj się by móc komentować

onyx @qwerty 18 sierpnia 2024 12:16
18 sierpnia 2024 15:28

Warzą piwo z Mentzenem, które później wypijają z pryszczatym elektoratem na zlotach. Cbrengland nie zrozumiał ironii.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @qwerty 18 sierpnia 2024 12:16
18 sierpnia 2024 20:56

Może okulary? Ja mam ☺

________

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @onyx 18 sierpnia 2024 15:28
18 sierpnia 2024 20:57

Naprawdę? Znowu nadajesz? Słabo.

________

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Jacek-Jarecki
18 sierpnia 2024 21:15

Znowu pesymizm....może jakieś tabletki?...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Jacek-Jarecki 18 sierpnia 2024 10:06
18 sierpnia 2024 21:18

To nie strach, a po prostu łatwiejsza kontrola. Stąd się kreowało i kreuje rody, rodziny i związki rodzin. Tak było wszędzie i wszędzie jest. W USA,,w Anglii, w Szwecji czy innej Japonii.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @orjan 18 sierpnia 2024 09:44
18 sierpnia 2024 21:51

"Się" już było. Po "Smoleńsku" i podczas wyborów prezydenckich - za Jarosławem Kaczyńskim. Brałam w tym udział, mnóstwo ludzi w tym wzięło udział, często ryzykując stanowiska /np. na Akademii Medycznej/. Bo już wtedy naród był podzielony na dwa plemiona. Skład komitetów poparcia JK był tu, w Gdańsku imponujący i zacny. Podobnie w całej Polsce. I wszystko zostało przekitrane... Od góry przekitrane. Z rozmysłem. Taka nonszalancja partii wobec zaangażowania ludzi. 

Pisałam już o tym: PiS powinno, wobec destrukcji i anihilacji Polski, stanąć na rzęsach,by utworzyć większość sejmową. Takoż PSL i Konfa. Wszelkie pitulenie o swoich programach, "z których nie ustapimy",  wobec takiego wyzwania jest oczywistym pierdolamentem /pahdą/. Różnice i szczególy można uzgodnić, dogadać po zdobyciu większości. W polityce nie takie fikołki są możliwe. A wydają się... w sumie korzystne dla Polski. 

zaloguj się by móc komentować

beczka @Jacek-Jarecki
18 sierpnia 2024 22:05

Bardzo smutny temat.

zaloguj się by móc komentować

stachu @KOSSOBOR 18 sierpnia 2024 21:51
18 sierpnia 2024 22:14

Z PSL, którego prezes Kosiniak-... składa hołd "panie prezydencie Wałęsa, panie prezydencie Kwaśniewski", Z Konederacją, gdzie Mentzen mówi, ze nikt go tak nie obraził jak PIS, składając ofertę współpracy. Musiałoby się bardzo wiele zmienić.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 18 sierpnia 2024 15:28
19 sierpnia 2024 06:56

Myślę że  tu akurat pan się myli.

Tym razem inżynier ma rację. 

A przynajmniej trochę racji.

Jeżeli Bosak usunie Mencena w ogóle że sceny politycznej, a 

następnie razem z Terlkowskim, młodym Wildsteinem i Eliza Michalik stworzy prawe skrzydło Konfederacji, o nazwie powiedzny

"Polska na masę Minus na obwód ", to możemy się jeszcze pięknych rzeczy napatrzeć. 

No a jak dołączy do nich jeszcze Peja to może być czad nie z tej ziemi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 18 sierpnia 2024 21:51
19 sierpnia 2024 07:37

Tak  jest...

...  ,,sie,,  juz  bylo  i  se  ne  vrati  !!!

Poza  tym  ONI  WSZYSCY  SA  WON,...  a  za  komentarz  -  ,,zimna  wodka,,  sie  nalezy.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Szczodrocha33 19 sierpnia 2024 06:56
19 sierpnia 2024 11:57

No nie wiem, brzmi to jak surrealizm Monty Pythona. Co do tego czy była ironia czy nie musi się już Gospodarz bloga wypowiedzieć.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @z-daleka 18 sierpnia 2024 10:43
19 sierpnia 2024 14:40

( np. VAT owskie karuzele)

 

Czy to fenomen tylko Polski? 

Po angielsku piszą niewiele, po francusku więcej, rozpisują sie po niemiecku pod innym linkiem.  Takie sławy finansów jak bank Warburg z siedzibą w Hamburgu i ówczesny burmiszcz Hamburga a obecny kanclerz też jakąś tam rolę odegrali.  Ślectwo trwa.

W Niemczech doliczono się, że nie wpłyneło do kasy publicznej conajmniej 31,8 miliardów euro. W całej Europie szacuje się, że to suma 61,9 miliardów w talarach amerykańskich.

Francuzi wykalkulowali, że to gdzieś tam tak z grubsza 140 miliardów euro wyprowadzonych w przeciągu ostatnich 20 lat w strefie euro.

Przez wzgląd na "świety cynk" 62,9 w USD sprawa zostanie rozciągnieta w czasie i zapomniana albo umorzona czyli łba jej ukręcą?

 

 

... 62,9 Milliarden US-Dollar. Der deutsche Staat wurde nachweislich um 31,8 Milliarden Euro betrogen.

Un total de 55 milliards d'euros en quinze ans a été subtilisé aux fiscs nationaux de plusieurs États européens dont la France. En 2021, le vol a été réévalué à 140 milliards d'euros en 20 ans1.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 19 sierpnia 2024 11:57
19 sierpnia 2024 15:01

No, to jest oczywiście ironia.

Pożartować trochę można czasami. 

Zresztą,  czyż polska polityka nie jest jednym wielkim Monty Pythonem?

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Szczodrocha33 19 sierpnia 2024 15:01
19 sierpnia 2024 23:36

Kiepsko !

 

P.S.

po kiego grzyba ?

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @stachu 18 sierpnia 2024 22:14
20 sierpnia 2024 00:49

PSL jest dość mocno osadzony na prowincji - można im to zapewnić, a warszawski PSL spokojnie kupić. Owszem, PiS musiałby nieco posunąć się na miejscach w spókach skarbu państwa. To są żadne koszty partyjne wobec destrukcji Polski. 

Mentzen jest mooocno przereklamowany, co gorsza - uwierzył w swoją "doskonałość". Przecież to żart, a nie polityk. Późne "dziecko" Korwina. Więc trzeba rozmawiać z innymi członkami Konfy. W wielu punktach ich programu widzę korzyść dla Kraju i dla nas. Zatem mogą dostać stosowne ministerstwa w dealu dla Polski. 

A i tak najważniejsze resorty byłyby PiSu. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MarekBielany 19 sierpnia 2024 23:36
20 sierpnia 2024 09:25

To bardzo proste panie Marku.

Proszę przeczytać artykuł z Tygodnika Powszechnego, rok 1985.

"Szaja Ajzensztok. Dzieje galicyjskiego Żyda"

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować