-

Jacek-Jarecki

Bzik olimpijski

O Igrzyskach warto dopiero teraz, gdy zaczyna się obłędne ględzenie ludzi odpowiedzialnych za wyczyny naszych sportowców. Głos zabrał prezes PKOL i jasne, że cała rzecz sprowadza się do prostego: Dawajcie więcej pieniędzy! Inni znowu, z tych co chcą uchodzić za nieco mądrzejszych, opowiadają, że sport szkolny, że więcej wf czy diabli wiedzą jeszcze czego. Szkolenia, dotowania klubów, czy nawet wyszukiwania niszowych dyscyplin, w których mamy szanse.

Jaka to wszystko jest bujda na resorach, aż wstyd udowadniać, bo już, jak wypada zacząć; po pierwsze, kładzie całkowicie temat na łopatki. Po pierwsze bowiem, cała ta olimpijska hucpa mało kogo obchodzi, a już najmniejsze zainteresowanie budzi wśród młodzieży, a przecież to niby dla niej, dla jej ekscytacji, nie dziadków, którzy pamiętają biegi Szewińskiej.

Igrzyska Olimpijskie są dla zawodowców i nikt nawet nie udaje, że jest inaczej. Ciekawostką jest to, że poza kilkoma dyscyplinami, a są to głównie gry zespołowe i w pewnym sensie lekkoatletyka pozostałe są utrzymankami państw fundatorów, z nielicznymi wyjątkami, gdzie szkolenie na olimpijskim poziomie należy do szkolnictwa wyższego. Im wyższe budżety, tym bardziej bezsensowna jest to przedstawienie. Przecież, skoro jakaś dyscyplina przez cztery lata nie wywołuje żadnego większego zainteresowania, poza ewentualnie lokalnym, jaki jest sens podniecać się jej sukcesami czy klęskami w czasie Igrzysk?

Poza tym, całe to towarzystwo, począwszy od MKOL, poprzez komitety olimpijskie państw członkowskich a na związkach sportowych kończąc jest skrajnie skorumpowane i bezgranicznie bezczelne, tworząc grupy nacisku w celu oczywistym, żeby jak najlepiej żyć za pieniądze podatników, a pracować możliwie jak najmniej. U nas nawet sportowcy przestali trzymać gęby na kłódki, co skończy się jak najgorzej dla nich, bo kurz po Igrzyskach zaraz opadnie, a oni zostaną sami.

Stworzono pewien mit, któremu ulegają ludzie decydujący o naszym codziennym życiu i w naszym niejako imieniu podpisują czeki, które są przepalane w ramach olimpijskiego bzika. Tysiące trzymają za gardło miliony i żądają pieniędzy, by nadal mogli uprawiać swoje wysokopłatne hobby w naszym imieniu. Wałęsowskie „zdrowie wasze w gardła nasze” w wersji sportowej.

Nic się oczywiście nie zmieni i za wielkie szczęście miał będę, że nie uda się naszych rządzących zmusić do goszczenia w Polsce podobnej imprezy. Może te śmieszne Igrzyska Europejskie czegoś tych durniów nauczyły. I nie zapomnijcie, żeby dawać więcej pieniędzy, to może dostaniemy medale, znaczy się nie my przecież, ale to detal.



tagi: sport  igrzyska 

Jacek-Jarecki
14 sierpnia 2024 10:08
39     2073    19 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Paris @Jacek-Jarecki
14 sierpnia 2024 10:16

Tak,...

...  ,,wincy,,  mieszkan  im  dac,  CHCIEJCOM  jednym  !!!

 

Swietny  wpis,

zaloguj się by móc komentować

kr @Jacek-Jarecki
14 sierpnia 2024 10:25

"czy nawet wyszukiwania niszowych dyscyplin, w których mamy szanse"

kostka Rubika

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @kr 14 sierpnia 2024 10:25
14 sierpnia 2024 10:35

Uważaj, bo jeszcze Korwina wystawią, a Korwin - olimpijczyk to byłoby już naprawdę...

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @kr 14 sierpnia 2024 10:25
14 sierpnia 2024 10:36

Zastanawiam się dlaczego "street dance" czy jak to sie nazywa jest dyscypliną olimpijską a nie dyscypliną w tańcach latyno-amerykańskich :-))? - trafiłem na takatransmisję.

 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Jacek-Jarecki
14 sierpnia 2024 10:55

Zadz\iwiają mnie stwierdzenia, że mało medali,że co raz to gorzej. A niby jak ma być? W mojej okolicy jest parę szkół, świetne boiska do pn, kosza. I co? Ano nic. Pozamykane, a dzisiejsze dzieciaki nie wiedzą nawet jak przejść przez płot. Zresztą i tak ich zaraz ktoś pogoni. Wieje pustką. Nawet młoda żulerka w kącie przy płocie nie pija taniego wina. Im też się nie chce przechodzić przez ten płot. 

W roku szkolnym niewiele lepiej, coś tam niby robią a sprowadza się to dorzucenia piłki do nogi, dziewczynki mają spokój. Im wystarczy tik-tok.  Jakieś zawody międzyszkolne? Może i są  ale na Świecie to święto u nas nikt o tym nie wie. Oczywiście w tym momencie domagać się więcej wf to raczej żart. Oczywiście do tego należy dodać naszych wspaniałych lekarzy z wyobraźnią, którzy bez opamiętania dają zwolnienia z wf każdemu. Lepiej niech siedzą nad "modlitewnikami" :) Okuliści zarobią. 

Dla mnie każdy medal dla Polski to cud!

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Jacek-Jarecki 14 sierpnia 2024 10:35
14 sierpnia 2024 10:58

Kostka Rubika ma już swoje imprezy i rekordy zależnie od jej wersji -to kilka sekund.Ja nie ułożyłem jej nigdy.Coś mi się obiło kiedyś ,że Korwin chwalił się rekordem coś około minuta z haczykiem.To i tak słabo, moja córka układa ją w 38 sekund.

zaloguj się by móc komentować

kr @Jacek-Jarecki 14 sierpnia 2024 10:35
14 sierpnia 2024 11:09

oj, nie pomyślałam

zaloguj się by móc komentować

onyx @Autobus117 14 sierpnia 2024 10:55
14 sierpnia 2024 11:10

To zależy od władz lokalnych. W Bydgoszczy wszystkie boiska szkolne są otwarte 24/h.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Jacek-Jarecki
14 sierpnia 2024 11:14

Młodzi poszli w elektronikę i mają swoje e-sporty. Poza fanami miejscowej piłki nożnej czy koszykówki nawet nie wiedzą po co jest większość sportów na IO i jak się to ke oglądając. Odnoszę wrażenie, że sport jako taki sam się zwija z roku na rok albo jest zwijany jako niepotrzebne już zajęcie dla mas, które traci oglądalność.

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @Autobus117 14 sierpnia 2024 10:55
14 sierpnia 2024 11:17

Z drugiej strony... Na przykład w moim miasteczku nigdy tak wiele dzieci nie bawiło się piłką pod okiem trenerów, a miejscowy klub to tylko, a i to dopiero od tej jesieni, czwarta liga. W barwach około 120 dzieciaków regularnie trenuje. Do tego juniorzy i dwie drużyny seniorów, a dwa kilometry dalej (za torami) kolejny klubik i też młodzieżowe grupy. No tak, mamy prywatnego sponsora/sponsorów, ale to dlatego, że w klubie panuje porządek. Wygląda to bardzo dobrze i nie jest to żadnym wyjątkiem. Czy to się przełoży na wyczyn, na medale? A to akurat mam w nosie. 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @onyx 14 sierpnia 2024 11:14
14 sierpnia 2024 11:29

I dobrze. Targetem tych wygłupów jestem ja, a też nie wiem i mam to w nosie. 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @onyx 14 sierpnia 2024 11:10
14 sierpnia 2024 12:27

brawo, tylko pozazdrościć

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Jacek-Jarecki 14 sierpnia 2024 11:17
14 sierpnia 2024 12:31

to jest budujące, serio. W Warszawie nie ma na to widać pieniędzy. Znajomi mają już wnuki i o jakiejś selekcji itp nie słyszałąm. Pewnie gdzieś tam jest. Gdzieś.

zaloguj się by móc komentować

klon @Autobus117 14 sierpnia 2024 10:55
14 sierpnia 2024 16:25

<<<a dzisiejsze dzieciaki nie wiedzą nawet jak przejść przez płot.>>>

Ostatnia, "wielki" który tego dokonywał nie cieszy się uznaniem, to i dzieciaki nie mają wzorca :) 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Jacek-Jarecki
14 sierpnia 2024 17:36

Olimpiade reaktywowano jako emanacje potegi Anglii, czyli gangu  Olimpijczykow. I ona nie jest po to, aby ludzi ekscytowac. Ona jest po to, aby wladza Olimpijczykow mogła zostsc zaimplementowana w umysly elit poszczegolnych krajów. To jest taka afirmacja władzy tajnej. Wszyscy wiedza, ze korupcja, że przewaly itd. I co z tego? Taka jest władza tajna. Ale ta władza sypie zlotem i warto sie po to zloto schylić. Poza tym takie światowe imprezy slużą jeszcze jednemu celowi - werbunkowi i tajnej łączności/komunikacji. Nie wszystkie polecenia i instrukcje mozna przesłac elektronicxnie, telekomunikacyjnie. Są i takie, ktore moga byc przenoszone tylko przez ludzi. I takie imprezy pozwalaja ukryć "nosniki" informacji w tej calej wieży Babel. Kto kibic a kto oficer łacznikowy? No zgaduj zgadula. 

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @onyx 14 sierpnia 2024 11:10
14 sierpnia 2024 18:03

Tak, to zależy od władz lokalnych. U mojej córki na wsi jest piękne boisko, dzieciaki trenują od najmłodszych lat w różnych grupach wiekowych pod okiem dobrych trenerów opłacanych przez wójta. Mecze wyjazdowe, obozy sportowe, stroje dla wszystkich zawodników itd.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @klon 14 sierpnia 2024 16:25
14 sierpnia 2024 19:08

"Ostatnia, "wielki" który tego dokonywał nie cieszy się uznaniem, to i dzieciaki nie mają wzorca :) " - Mocne! :)

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @OjciecDyrektor 14 sierpnia 2024 17:36
14 sierpnia 2024 19:19

W wyniku wiekowych przemian, których produktem z jednej strony strony była masa bezrobotnej (czasem nawet robotnej) biedoty, która za byle pensa stanie na głowie, a z drugiej obrzydliwie bogatych kutasiarzy, którzy realizowali się w sporcie albo ewentualnie w aktywnościach okołosportowych (zakłady, deweloperka itp, itd), potrzeba wynalezienia jakiegoś medium spajającego ten rynek była nieodzowna. Nie ma potrzeby mieszania tutaj tych węży i innych.

zaloguj się by móc komentować

zkr @klon 14 sierpnia 2024 16:25
14 sierpnia 2024 19:20

Wtajemniczeni twierdza, że reprezentował wtedy sporty motorowodne ;)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @aszymanik 14 sierpnia 2024 19:19
14 sierpnia 2024 20:43

Czyżby? To prosze sobie spraqdzić kto i kiedy zaczął propagować ruch olimpijski. To nie była idea znudzonych angielskich lordów. To był ruch, który miał zneutralizować krytykę "opinii światowej" za postępowanie Anglii jako globalnego imperium. 

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99dzynarodowy_Komitet_Olimpijski

Proszę zwròcić uwagę, że tu nie pojawia się żaden Anglik. Są sami "proxy". Grek, Francuz, Belg, a potem Szwed. Dopieto po 2 Wojnie Światowej, po Szwedzie wybierają Amerykanina. No ale wtedy funt brytyjski jest już zdetronizowany.

To jest gruba polityka i gruba polityczna propaganda. Dlatego te igrzyska będą trwały i nic i nikt ich nie unieważni.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @OjciecDyrektor 14 sierpnia 2024 20:43
14 sierpnia 2024 20:56

Bardzo przepraszam ale, lordowie z dawna i do dzisiaj mają w dupie kto co o nich myśli, no i o Imperium. Igrzyska to odgromnik dla biedoty jak za Rzymu i kasa dla ustawionych.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @aszymanik 14 sierpnia 2024 20:56
14 sierpnia 2024 21:49

Gdyby naprawdę mieli głęboko w plecach, tobAnglia nie robiłaby z siebie państwa "liberalnego" i nie lansowałaby liberalizmu tak samo gorliwie, jak Amerykanie. Są pewne granice udawanej obojętności nawet u lordów....;). Zwracam uwagę, że 1894 to czas ekspansji Niemiec, to czas ekspansji Rosji - i Anglia nie mogła czuć się komfortowo i udawać, że ma wszystko w pupie. 1895 to kryzys światowy i pierwsze bankructwo Baringsa (wszystko zaczęło się w Argentynie). Potem w 1898 ekspansja zamorska USA (Filipiny, Kuba, wyspy na Karaibach i na Pacyfiku). I wreszcie Wojna Burska od 1899.

Anglicy rozumieli, że nie jest dobrze. Ten ruch olimpijski to polityczny projekt. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Jacek-Jarecki
14 sierpnia 2024 21:52

Do ostatniego akapitu.

Tylko tego brakowało.

 

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @OjciecDyrektor 14 sierpnia 2024 21:49
14 sierpnia 2024 21:58

No tak, on od zawsze jest polityczny ale nie w sensie jakiejś rywalizacji zeusów ze żmijami, a właśnie w temacie zagospodarownia zbędnęgo w produkcji bydła.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @aszymanik 14 sierpnia 2024 21:58
14 sierpnia 2024 22:09

Nie czegoś takiego jak zbędne w produkcji bydło. Zresztą akurat wtedy Europa była najbardziej uprzemysłowiona, a masowa emigracja do USA, to było działanie wrogie amerykańskirj agentury, która chciała te "bydło" mieć u siebie. Gdyby nie ta masowa emigracja, to USA nie osiągnęłyby tak szybko statusu mocarstwa. Zresztą kryzysy gospodarcze też były aranżowane, aby zmusić ludzi tracących chwilowo prace w Europie, do wyjazdu do USA

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @OjciecDyrektor 14 sierpnia 2024 22:09
14 sierpnia 2024 23:20

Pewno, że nie ma. Zamiast gościa, który napierdala kilofem w kamieniołomie, w momencie kiedy kamieniołom przeszedł na nieco bardziej zmechanizowaną produkcję można zrobić gościa, który zjawiskowo na ten przykład podnosi ciężary albo leje po pysku innych biedaków i na tym też się da zarobić.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @aszymanik 14 sierpnia 2024 23:20
14 sierpnia 2024 23:24

zarobić ?

w te lub we wte ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Jacek-Jarecki
14 sierpnia 2024 23:37

Przeliczono budżet olimpijski w Polsce i wyszło, że każdy medal polski w Paryżu kosztował podatnika czterdzieści kilka milionów. 

No kto bogatemu /posiadającemu przemoc fiskalną/ zabroni???

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @MarekBielany 14 sierpnia 2024 23:24
14 sierpnia 2024 23:45

tak w tę i wewtę.. i od tyłu i przodu i z boku, od spodu, kolega valser wie najlepiej....

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @KOSSOBOR 14 sierpnia 2024 23:37
15 sierpnia 2024 23:16

Tylko milion, w gratisie ostatni.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @aszymanik 14 sierpnia 2024 23:45
15 sierpnia 2024 23:19

No nie wiem.

 

 

P.S.

lepiej się zająć kołodziestwem.

Kto to trafi lub potrafi ?

 

 

zaloguj się by móc komentować


Jacek-Jarecki @Jacek-Jarecki
16 sierpnia 2024 15:05

"Nic się oczywiście nie zmieni i za wielkie szczęście miał będę, że nie uda się naszych rządzących zmusić do goszczenia w Polsce podobnej imprezy. Może te śmieszne Igrzyska Europejskie czegoś tych durniów nauczyły."

Jednak nie, nigdy nie nauczę się prawidłowo oceniać ich zidiocenia. Ledwie opublikowałem, zaraz wylazł stary wariat Tusk i dalejże...

zaloguj się by móc komentować

PanTehu @Jacek-Jarecki
16 sierpnia 2024 16:38

Gdy rano czytałem gdzieś info, że właśnie Donald H chce nas "uszczęśliwić" igrzyskami to sobie pomyślałem porok jaki czy cuś z tego Jareckiego ? :)))

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @PanTehu 16 sierpnia 2024 16:38
16 sierpnia 2024 21:05

Jest dobra wiadomość, że to za cztery pięciolatki, lub pięć olimpiad.

Ile tam jeszcze będzie błędów etapu/ów ...

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @aszymanik 14 sierpnia 2024 23:20
16 sierpnia 2024 21:46

Tyz prawda...:). Tak jak teraz "przekwalifikują" pracowników PKP Cargo na nowe stanowisko w nowych miejscach pracy....

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @KOSSOBOR 14 sierpnia 2024 23:37
16 sierpnia 2024 21:50

Gdyby tych medali bylo mniej, to mogłoby być i 100mln. Zresztą zawsze chodzi o pretekst do przewalenia kasy, aby uszczknąć dla siebie te 10-20%. Jak nie olimpiada, to "ratowanie kultury i zabytków".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @PanTehu 16 sierpnia 2024 16:38
16 sierpnia 2024 21:51

Szukają pretekstu do przewalenia kasy do swoich kieszeni. Proste i przewidywalne.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować